Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur fort joggar ni?
You need to log in to create posts and topics.

7 min/Km

Komfortfart är 5 min/km och det jag oftast håller.

7,30 min/km för min del

6.30 - 7.30 brukar kännas bekvämt. Flåset orkar nog fortare men inte benen - så dom får bestämma.

Verkar som om mitt tempo igår på 6.32 min/km var ganska normalt då, skönt att höra. När jag började jogga för några år sedan låg jag däremot på ca 10 min/km eller strax under, vilket nu känns ohyggligt långsamt. Skönt att känna att man blivit bättre!

10 min/km är faktiskt normal gångfart för de flesta människor så det är ganska långsamt om man springer. Om man träffar på någon som går snabbt så går den personen förbi dig när du springer 😀

Långpass runt 6:00 km
Ut och spring fritt runt 5:00
Snabbpass runt 4:20 per km
Intervall runt 3:55 per km

Jag ligger på knappt 6 minuter per kilometer när jag springer långt (backig terräng)
runt 5 minuter när jag flyter på i hyfsat tempo på kortare distanser runt 10-12 km

På tal om att bli omsprungen: En gång när jag var ute och cyklade, och hade hunnit bli

samma har hänt mig per.
15 år sedan, har inte suttit på en cykel sen dess

Mitt lugna distanstempo på slät mark är något långsammare än 5 minuter, och det tempot håller jag under minst 2/3 av träningen. Tävlingstempo på milen är en dryg minut snabbare. 400-ingar ytterligare en halv minut snabbare.