Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur fort joggar ni?
You need to log in to create posts and topics.

Min första Tjejvättern hände mig precis samma sak som Per. Tant i träskor och med järnhäst (och nummerlapp) cyklade om mig med ett glatt humör och solsken i blick trots stenhård motvind.

Komfortfart ca 5.30 min/km

Bekvämt för mig är 5.30 - 5.40 min/km

När jag gick till jobbet i somras höll jag ca 9 km/h vissa dagar. Det är 6.40-tempo...

Komforttempot är just nu 5:10-5:40/km, vilket jag försöker undvika utom på uppvärmning och på nedjogg. Extrema långpass och/eller i krånglig terräng kan det dock gå avsevärt långsammare.

Fny - du kan nog kallt räkna med att alla som springer under 6 min/km har hållit på med löpning några år.
Om inte, så blir man ju ledsen i ögat...

Nja, Åsa, man kan ha en bakgrund i andra aktiviteter också. Jag hade cyklat i några år, och sprang 6-7 km under 5:30 min/km första gången jag sprang sen högstadietiden. Jag hade aldrig fixat det utan cyklingen som grund!

Samma för mej, jag hade hållt på med annan träning och när jag började springa höll jag 6:00-tempo (fast inte i en mil utan i 5 km :-)) Det tog ett par månader innan jag orkade springa en mil, började då med 5 km - paus - 5 km. Ganska snabbt kunde jag rat

Vi konstaterade i en tråd för ett tag sedan att man joggar, oavsett hastighet, om man bär rosa plysch overall. Inse möjligheterna!!!

Här kommer Mustafa Mohammed joggande i 2:50-tempo! 🙂

Fast frågan är om man kan jogga över vattengraven, oavsett plyschoverall.