Quote from Guest on 13 June 2010, 23:05Hej, jag har ett problem. Jag är rädd för att bli undernärd nu när jag har ökat träningsdosen markant.
Är sedan tidigare på gränsen till undernärd (kanske starkt ordval), väger ca 62kg, är 183cm, så BMI visar undervikt. Är 18år, så det kanske inte är all
Hej, jag har ett problem. Jag är rädd för att bli undernärd nu när jag har ökat träningsdosen markant.
Är sedan tidigare på gränsen till undernärd (kanske starkt ordval), väger ca 62kg, är 183cm, så BMI visar undervikt. Är 18år, så det kanske inte är all
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 23:15Försök äta oftare. Finns även väldigt energitäta kosttillskott att ta till om det fortfarande inte hjälper.
Försök äta oftare. Finns även väldigt energitäta kosttillskott att ta till om det fortfarande inte hjälper.
Quote from Lars Mörrby on 14 June 2010, 07:41Köp en burk med Gainer och stoppa i dig som mellanmål samt efter varje träningspass. Blanda gärna med röd mjölk så får du i dig lite mer kalorier.
Vilken sort du ska köpa är en ren smakfråga, så köp en liten förpackning och prova först, eller kanske 2-3
Köp en burk med Gainer och stoppa i dig som mellanmål samt efter varje träningspass. Blanda gärna med röd mjölk så får du i dig lite mer kalorier.
Vilken sort du ska köpa är en ren smakfråga, så köp en liten förpackning och prova först, eller kanske 2-3
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 07:48Försök att inte bry dig allt för mycket om BMI och sånt. Äter du bra mat vid måltiderna så är det ingen fara.
Försök att inte bry dig allt för mycket om BMI och sånt. Äter du bra mat vid måltiderna så är det ingen fara.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:36Mer fett i maten kanske. Nötter är också bra mellanmål med massor av energi. Förbrukar man rejält med energi räcker det inte att äta kolhydrater - grädde i maten, mer smör på mackan, nötter istf godis
Mer fett i maten kanske. Nötter är också bra mellanmål med massor av energi. Förbrukar man rejält med energi räcker det inte att äta kolhydrater - grädde i maten, mer smör på mackan, nötter istf godis
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:43Det fanns en tid då jag kämpade med att hålla vikten. Jag styrketränade mycket då för att bli explosivare (höll på med sprintbetonadsport). Styketräningen gjorde lätt att jag gick ned i vikt och det enda som funkade för mig var att direkt efter träning bö
Det fanns en tid då jag kämpade med att hålla vikten. Jag styrketränade mycket då för att bli explosivare (höll på med sprintbetonadsport). Styketräningen gjorde lätt att jag gick ned i vikt och det enda som funkade för mig var att direkt efter träning bö
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 09:10Min bror spelar väldigt mycket handboll (~15h/vecka+matcher) och jobbar dessutom som ställningsbyggare, så han har till och från svårt att äta lika mycket som han gör av med. Han försöker se till att äta mycket och nyttigt till frukost, lunch och middag (
Min bror spelar väldigt mycket handboll (~15h/vecka+matcher) och jobbar dessutom som ställningsbyggare, så han har till och från svårt att äta lika mycket som han gör av med. Han försöker se till att äta mycket och nyttigt till frukost, lunch och middag (
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 09:34Ät en STOR frukost! Det brukar leda till större aptit resten av dagen.
Ett exempel:
Havregrynsgröt 1 port
2 ägg
2 mackor med ost/skinka mm
3 koppar kaffeAlt:
Bond omelett på:4 ägg
1/2 lök
1/2 pkt bacon
1 stor potatis
Kaffe 3 kopparKanska inte funk
Ät en STOR frukost! Det brukar leda till större aptit resten av dagen.
Ett exempel:
Havregrynsgröt 1 port
2 ägg
2 mackor med ost/skinka mm
3 koppar kaffe
Alt:
Bond omelett på:
4 ägg
1/2 lök
1/2 pkt bacon
1 stor potatis
Kaffe 3 koppar
Kanska inte funk
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 09:37Min normala (fast för andra kanske stora?) frukost ser ut så här:
En tallrik fil med MYCKET müsli i (så det blir nästan som gröt).
MINST tre mackor med olika pålägg på (ägg, leverpastej, korv, ost etc).
Ett stort glas mjölk.Om man, som jag, inte kan me
Min normala (fast för andra kanske stora?) frukost ser ut så här:
En tallrik fil med MYCKET müsli i (så det blir nästan som gröt).
MINST tre mackor med olika pålägg på (ägg, leverpastej, korv, ost etc).
Ett stort glas mjölk.
Om man, som jag, inte kan me
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 11:04En stor frukost kan ju också vara
1 hel avocado med stor kaviar-klutt
4 mackor med gott om smör, ost o kanske marmelad
Ägg o bacon
1 glas mjölk
1 glas juice
Lite fil med strödda nötter i= mindre fiber o mer fett, mer kalorier utan att fylla magen som m
En stor frukost kan ju också vara
1 hel avocado med stor kaviar-klutt
4 mackor med gott om smör, ost o kanske marmelad
Ägg o bacon
1 glas mjölk
1 glas juice
Lite fil med strödda nötter i
= mindre fiber o mer fett, mer kalorier utan att fylla magen som m