Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur gå upp i vikt?
You need to log in to create posts and topics.

Myche ketchup på ALLT....Glömmer aldrig en bild i en tidning för några år sedan då man bredvid en större ketchupflaska ställt alla de sockerbitar som den innehöll...oj,oj oj.....

Äh, socker e ju gott ju!

Åter till ämnet.

Tips för att gå upp i vikt: Hoppa över frukosten. Massor med undersökningar visar att folk som regelbundet slarvar med frukosten drar på sig övervikt och fetma. Här är ett exempel: http://www.consumeraffairs.com/news04/2008/03/obesity_b

Men mikael, mitt problem är ju att jag inte får i mig tillräckligt med energi, hur ska en stor missad energikälla bidra till ökad vikt? Det där med övervikt gäller väl folk som inte rör på sig alls och sedan på kvällen proppar i sig 2 liter cola och ett p

Adam, hur äter Du idag?

Ok, jag börjar dagen med en frukost, oftast fil/yoghurt med müsli och en leverpastejsmacka till.
Sen äter jag lunch, nu på sommarlovet blir det rester från middagen och i skolan är det ju skollunchen.
Efter det äter jag mellanmål, ibland, som brukar var

OK, ja, där fanns en hel del kvar att önska om man, som Du, vill öka lite i vikt. Finns mycket man kan fixa till där. 🙂

Att äta många ggr per dag säger inte att man äter mycket. Jag tror inte ens Du kommer upp i Din totala kaloriförbrukning per dag nu,

Det kanske inte sa hjalpsamma svaret ar helt enkelt att ata mer.
Har varit i ungefar samma sits nyligen. Har efter skada kunnat borja trana pa ordentligt och i samband med att en flytt, nytt jobb och medgang i ny lopklubb sa borjade plotsligt vagen visa m