Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur gå upp i vikt?
You need to log in to create posts and topics.

Svaret är bara: ät mer.

Det här med gröt o annat fiberrikt är inte optimalt för den som vill få i sig många kalorier. Man behöver tänka energitäta livsmedel, men måttliga mänger vatten o fiber.

Om jag någon gång skulle drabbas av detta -- för mig -- angenäma problemet så skulle jag i första hand satsa på

* Choklad. Borde lätt kunna få i mig 250g om dagen
* Starköl. Till varje middag och kvällsmål
* Ett par nävar nötter på kvällen. Valötter, ca

Tack för alla tips! Verkar som om jag helt enkelt ska byta ut mycket av fibrerna mot fett o sånt. Ska försöka få föräldrarna som sköter middagen och matinköpen att satsa på lite onytigare, vi äter mycket pastarätter och sallader nu som antagligen är nytti

Är det förresten någon som har ett gott och enkelt recept på energy bars?

Runekakor är en klassiker: http://www.loparlarsson.se/content/view/34/57/

Adam: Mina barns kusin hade samma problem. Han tränade ishockey på elitnivå och fick inte i sig tillräckligt med kalorier. Fick rådet av läkaren att förutom allt nyttigt han åt också skulle lägga till feta såser, kryddsmör, godis, bullar osv...

Enligt lä

Adam: Apropå Peters kostråd så tänk på blodsockret bara.

Om du inte bryr dig om att äta nyttigt så kan jag ge dig ett tips som gjorde att jag gick upp 20 kg på ett år.

Frukost:
Drivers dog meny

Lunch:
BigMc o comp + en extra

Middag:
Pizza och 5-10 stora starköl

Lite fikabröd och annat gott slank också ner.

Jag är inte ute efter att äta onyttigt, utan att få i mig tillräckligt med energi. Självklart tänker jag inte börja leva av McDonalds-mat, fast det skulle ju vara det optimala att äta det godaste, onyttigaste man kommer på. Tyvärr leder det inte till någo