Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 21:18Ett bra och sunt tips om du vill gå ner i vikt är att kombinera träningen med energisnål mat. Själv har jag ätit nästan uteslutande sallader och grönsaksröror med eller utan kött till lunch och middag hela sommaren (dvs skippat pasta, ris osv). Jättegott,
Ett bra och sunt tips om du vill gå ner i vikt är att kombinera träningen med energisnål mat. Själv har jag ätit nästan uteslutande sallader och grönsaksröror med eller utan kött till lunch och middag hela sommaren (dvs skippat pasta, ris osv). Jättegott,
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 21:31Jag började springa/gå förra veckan. Jag följer också http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm Än så länge så märker jag bara positivt från min kropp. Det enda jag rörde mig innan var 4 timmar i veckan med discgolf. Nu har jag siktet inställt på Göterborgsvar
Jag började springa/gå förra veckan. Jag följer också http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm Än så länge så märker jag bara positivt från min kropp. Det enda jag rörde mig innan var 4 timmar i veckan med discgolf. Nu har jag siktet inställt på Göterborgsvar
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 10:21tack för alla svar och tipps ska kika igenom allt och ta fram det som passar just mig 🙂
Jag har som mest cyklat på min tränings cykel som man kan ha framför tv 😉 , jag brukar då ta 10- 20 km / gång kan det hjälpa mig nått med springandet och jag ska bö
tack för alla svar och tipps ska kika igenom allt och ta fram det som passar just mig 🙂
Jag har som mest cyklat på min tränings cykel som man kan ha framför tv 😉 , jag brukar då ta 10- 20 km / gång kan det hjälpa mig nått med springandet och jag ska bö
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 12:19När man börjar med löpning är det trögt för de flesta. Gör upp en plan (rimlig och inte för tuff, du har fått jättemånga bra råd på upplägg i den här tråden). Känn sedan inte efter om det är tråkigt/motigt etc utan verkställ bara. Det är mycket i livet ma
När man börjar med löpning är det trögt för de flesta. Gör upp en plan (rimlig och inte för tuff, du har fått jättemånga bra råd på upplägg i den här tråden). Känn sedan inte efter om det är tråkigt/motigt etc utan verkställ bara. Det är mycket i livet ma
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 13:26Tackar det var ett fint svar 🙂 (t+)
Tackar det var ett fint svar 🙂 (t+)
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 13:38Ett annat program som jag har använt för att komma igång igen är detta:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=7210
Det bygger på att du springer så långt du orkar - kanske bara några 100 meter - och så ökar du varje dag 3% - du spri
Ett annat program som jag har använt för att komma igång igen är detta:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=7210
Det bygger på att du springer så långt du orkar - kanske bara några 100 meter - och så ökar du varje dag 3% - du spri
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 21:50Jag har också följt programmet som mik hänvisar till. Började i början av mars och sprang 500m och trodde jag skulle dö. Nu 5 månader senare springer jag > 1 mil(som mest 12,5 förra helgen) med relativ lätthet faktiskt, inte jättefort men ändå. På köpet h
Jag har också följt programmet som mik hänvisar till. Började i början av mars och sprang 500m och trodde jag skulle dö. Nu 5 månader senare springer jag > 1 mil(som mest 12,5 förra helgen) med relativ lätthet faktiskt, inte jättefort men ändå. På köpet h
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 15:12För viktnedgång rekommenderar jag alltid att gå i stället för att springa. Det sliter mindre på kroppen och du orkar mer = lättare att gå ner. Så om det nu inte är så att du älskar att springa, sikta på att gå i stället. Själv älskar jag att springa och j
För viktnedgång rekommenderar jag alltid att gå i stället för att springa. Det sliter mindre på kroppen och du orkar mer = lättare att gå ner. Så om det nu inte är så att du älskar att springa, sikta på att gå i stället. Själv älskar jag att springa och j