Quote from Funbeat user on 2 April 2013, 23:09Drar till med det fluffiga "lyssna på kroppen"...
Tror absolut att utbrändhet sitter lika mycket i huvudet som i kroppen. Spring mer när du känner dig pigg och mindre när det känns tungt. Skippa tidtagning och sträckmätning, antingen totalt eller åtminsto
Drar till med det fluffiga "lyssna på kroppen"...
Tror absolut att utbrändhet sitter lika mycket i huvudet som i kroppen. Spring mer när du känner dig pigg och mindre när det känns tungt. Skippa tidtagning och sträckmätning, antingen totalt eller åtminsto
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 08:05Det kan också vara så att löpning inte passar alls ihop med din utbrändhet.
En närstående till mig upptäckte att löpningen på något sätt (hormonellt?) ökade stressnivån i kroppen och hon blev sämre igen.
Så hon fick lägga om och köra annan typ av träning.
Det kan också vara så att löpning inte passar alls ihop med din utbrändhet.
En närstående till mig upptäckte att löpningen på något sätt (hormonellt?) ökade stressnivån i kroppen och hon blev sämre igen.
Så hon fick lägga om och köra annan typ av träning.
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 06:54Maria D: Det är ju det som är så ruskigt svårt, den ljuger tyvärr en hel del den där kroppen så det är inte helt lätt att lära sig när man ska lyssna. Men, jag jobbar på det och tanken är väl att jag ska nå dit såsmåningom. Tidtagningen är ju lite till f
Maria D: Det är ju det som är så ruskigt svårt, den ljuger tyvärr en hel del den där kroppen så det är inte helt lätt att lära sig när man ska lyssna. Men, jag jobbar på det och tanken är väl att jag ska nå dit såsmåningom. Tidtagningen är ju lite till f
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 06:56AT: Nej, jag vet, tyvärr! Så är det ju men jag hoppas, hoppas att det ska funka nu. Det tråkiga är ju att det är den roligaste träningen utom orientering då..och jag behöver verkligen träna!
AT: Nej, jag vet, tyvärr! Så är det ju men jag hoppas, hoppas att det ska funka nu. Det tråkiga är ju att det är den roligaste träningen utom orientering då..och jag behöver verkligen träna!
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 11:13Nu är det jag som är lite uppnosig 🙂
Men jag tycker inte att kroppen ljuger. Däremot kan vi vara dåliga på att tyda vad den egentligen vill.
Ibland kan jag känna mig jättetrött efter jobbet t.ex., och då är det lätt att tolka det som att kroppen säger
Nu är det jag som är lite uppnosig 🙂
Men jag tycker inte att kroppen ljuger. Däremot kan vi vara dåliga på att tyda vad den egentligen vill.
Ibland kan jag känna mig jättetrött efter jobbet t.ex., och då är det lätt att tolka det som att kroppen säger
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 13:17När jag började träna efter min runda in i väggen var det för mig viktigt att vara lika aktivt vilande som aktivt tränande.
Samma tid som jag avsatte för att röra på kroppen avsatte jag för att stilla sinnet.
Meditation, kontemplation, molnskåderi, akti
När jag började träna efter min runda in i väggen var det för mig viktigt att vara lika aktivt vilande som aktivt tränande.
Samma tid som jag avsatte för att röra på kroppen avsatte jag för att stilla sinnet.
Meditation, kontemplation, molnskåderi, akti
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 14:53Måste göra ett inlägg här. Är/har varit i samma situation. För mig innebar det ständiga infektioner efter varje nytt träningstillfälle. Tog lång tid att förstå att orsaken var stressrelaterad och inte att jag hade någon mystisk sjukdom som gjorde mig fysi
Måste göra ett inlägg här. Är/har varit i samma situation. För mig innebar det ständiga infektioner efter varje nytt träningstillfälle. Tog lång tid att förstå att orsaken var stressrelaterad och inte att jag hade någon mystisk sjukdom som gjorde mig fysi
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 15:43Kan bara instämma med Frida, är i samma sits själv tyvärr
Kan bara instämma med Frida, är i samma sits själv tyvärr
Quote from Bjarne Lewin on 4 April 2013, 18:18En period när min kropp kändes stressad så valde jag att springa enligt Maffetone. Det man gör då är att man sänker pulsen, så pass mycket att en inte väldigt vältränad person få varva löpning med gång (i alla fall om man är 45 som jag var när jag började
En period när min kropp kändes stressad så valde jag att springa enligt Maffetone. Det man gör då är att man sänker pulsen, så pass mycket att en inte väldigt vältränad person få varva löpning med gång (i alla fall om man är 45 som jag var när jag började
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 18:32Linda: Jo det klart att det mest handlar om att tyda rätt. Det jag menade var att jag haft en del känning av ångestattacker i olika former och då säger kroppen att nu mår jag skitdåligt och det gör jag, men inte på det viset som kroppen säger. Så samtidi
Linda: Jo det klart att det mest handlar om att tyda rätt. Det jag menade var att jag haft en del känning av ångestattacker i olika former och då säger kroppen att nu mår jag skitdåligt och det gör jag, men inte på det viset som kroppen säger. Så samtidi