Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur gör jag nu då?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har testat lågpuls. Läste Maffetones träna för livet förra året och sprang på pulsnivå121-131. Rätt häftigt, speciellt när jag upptäckte att jag sprang lika fort (eller lika långsamt) fast jämnare när jag höll den pulsen som när jag sprang på 156-165

TSH och fritt T4 har de väl också tatt, jag menar sköldkörtelprov!

Du verkar ha rätt inställning i grunden nu i alla fall 🙂

Blir också glad att läsa att det finns folk som förstår vad man pratar om! Låter som en bra idé att hålla koll på pulsen i det här läget.

Måste spinna vidare på tråden och fråga om det är någon som har problem med värk? Jag fick värk i händer och armar i

Evelina: kollat sköldkörteln några gånger !

Frida: jag känner igen det. För mig var det som gamla skador som jag kände av. Har haft benhinneinflammation och vrickat mig massor även om det var länge sen nu. Fick förklaringen att hormonet som är inflammationsdämpande inte funkade riktigt av stressen

Jag ville bara vara säker på att den var kollad, finns faktiskt läkare som missar det. Det finns tom läkare som skriver ut antidepp i stället för sköldkörtelhormon...

Knasigt men sant.

Sen finns det faktiskt en förvisso liten grupp där sköldkörteln fung

Intressant Nina med förklaringen om att det inflammationsdämpande hormonet inte fungerar. Jag har fått höra att när man får påslag på stresshormon så kan det för hormonkänsliga människor sätta sig i musklerna och orsaka värk. Låter logiskt men vad vet jag

Evely: jo jag känner till det, tyvärr har jag inte koll på vilket test dom tagit men jag antar att det är det vanligaste. Har 2 kompisar som fått problem med sköldkörteln och den ena klassades som utbränd innan, vet inte om hon räknas som det än. Hon håll

Frida: jag har inte heller koll, det var vad jag tyckte jag förstod av förklaringen. Kan ha missuppfattat. Tack skälv för att du delar!