Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur gör ni
You need to log in to create posts and topics.

BILD:http://images.google.se/images?q=tbn:GGAiUpPSXhz0_M:http://photocreations.ca/halloween/halloween2005_mrsmilely2.jpg

Hellowing ni där ute.
Jag är lite nyfiken på hur ni andra cyklister planera året.

Håller ni igång fram till nästa säsongens "riktig

Jag är igång med vinterträningen sen 1 oktober, lätt gymanpassning. Igår gick jag in i fas 2 med schemalagd träning som kommer att stegras med en viss intensitet osv under vintern fram till den första toppningen till säsongstart.

Jo jag gjorde ett cykelu

Hellowing ni där ute.
Jag är lite nyfiken på hur ni andra cyklister planera året.

Håller ni igång fram till nästa säsongens "riktiga" träningstart, dock med minskad intensitet/tillfälle?

Lägger ni av efter den sista utomhusrunda för att vila upp ett ta

Kanske bör tillägga att jag precis som Per tog en skön "semester" från cyklingen innan satsningen drogs igång. Cykeln hänger faktiskt på väggen fortfarande skitig och dan efter Mjörn Runt som gick i september. Kanske läge att kolla vad som rostat fast 🙂

Min cykel har fått vila sedan augusti.
Har ännu inte kommit på hur jag ska få hålla igång den under vintern, men kanske blir det aktivitus som Christer.

Våren är någorlunda planerad i stora drag: Mallorca, Vänern, Vättern 🙂

Efter cykel- och triathlonsäsongen så kommer skid- och skridsksäsongen. 🙂
Funkade det för Emelie Öhrstig att kombinera cykel och skidåkning så funkar det för mig. 🙂
Däremellan så fyller man ut med löpning, rullskidor, orientering, MTB och multisport.

Jag har lagt cykeln på hyllan till våren troligen. Inte bestämt mig än... men då ska jag träna för att dels delta i cykelklubben (Hisingens) och dels cykelsemester i Ungern (troligen).

Kör järnet november ut, sen är det paus 1 månad (dvs mindre träning och ingen plan) sen drar vinterträningen igång för fullt.

Tyvärr har jag svårt att cykla i kyla eftersom min ischias gör sig påmind. Nu stundar längdskidåkningen och den funkar bättre (hoppas jag). Skall dock försöka hålla igång cykelmusklerna på trainern inomhus.

Kommer att ta fram cykeln och köra utomhus (bor i Skåne) efter mitt marathonlopp nu på söndag. Tänkte använda cykeln för att hålla igång löptrötta muskler. Kommer nog efter november att återgå till mer löpning än cykling...