Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur gör ni
You need to log in to create posts and topics.

Fick läsa igenom min egen fråga ett par gånger innan jag själv begrep den. Faktum är att ditt svar är bra som det är. Men jag menade lite så här, om det fanns en maxPer (ok, du är inte där ännu) och en off-seasonPer, Hur länge skulle off-seasonPer träna p

Hur ser ett V02max intervallpass ut för dig?

Jag fick höra från en f.d. tävlingscyklist att man träna ner sig under säsongen ...
Har inte orkat att tänka på just vad han menade.
Kanske var det just honom, eller kanske de flesta i regel.
Jag vet att många träna för att nå en topp vid en viss period,

Att träna ned sig innebär förmodligen att man inte hinner återhämta sig mellan passen/tävlingarna. Då går formen nedåt istället för uppåt.
Det är nog ganska vanligt. Jag vill minnas att jag skrev i början av den här tråden att det känns som att jag tränar

Per, varför kör du ingen distans på vintern? Jag förstår att det lockar mer med 6-timmars cykling i underbart sommarväder, men vore det inte bra att köra något liknande även på vintern? Jag hörde på en föreläsning att det tar lång tid att bygga upp, medan

Ärligt talat kan jag inte svara på din fråga Torbjörn. Det är min tränare som har skippat distansträningen. Den drar igång i januari först.

Aha, Per! Du har tränare. Vilken lyx!

Lyx var rätta ordet.
Men ändock en bråkdel av den kostnad som jag lägger ned fö på min idrott.

Jag vill minnas han mumlade nåt om att proffsen som cyklar 6 timmar om dagen har nytta av att köra distansträning men att vi som inte har så mycket tid till ö

En favorit i repris apropå distanspass vs. "kvalitetspass": http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=4456

Intressant artikel Fredrik. Jag hängde dock aldrig riktigt med i slutsatserna. Kändes som att han glömde vad han började med. Att kvalitet åtminstoen i smärre doser var viktigt året runt framgick ju tydligt, men vad var slutsatsen avseende distansträninge