Quote from Funbeat user on 26 October 2006, 21:18MTB, Nokian Extreme och rejält lyse. Och skidåkning om det blir före. Lika låg intensitet på träningen året runt. 🙂
MTB, Nokian Extreme och rejält lyse. Och skidåkning om det blir före. Lika låg intensitet på träningen året runt. 🙂
Quote from ellen olsson on 26 October 2006, 23:57Imorgon ska jag hämta min nya Brightstar-HID så det lär bli en del MTB-rundor framöver... 🙂
Imorgon ska jag hämta min nya Brightstar-HID så det lär bli en del MTB-rundor framöver... 🙂
Quote from Johan Lindhoff on 27 October 2006, 11:13Jag kommer att cykla till/från jobbet och kanske blir det några lite längre cykelpass också. Hoppas på lite mindre snö den här vintern - jag gillar inte det knöliga underlaget som blir på dåligt plogade gång /cykelbanor. Sen blir det ca 2 spinningpass el
Jag kommer att cykla till/från jobbet och kanske blir det några lite längre cykelpass också. Hoppas på lite mindre snö den här vintern - jag gillar inte det knöliga underlaget som blir på dåligt plogade gång /cykelbanor. Sen blir det ca 2 spinningpass el
Quote from Lena O on 27 October 2006, 12:08Kul att höra de olika upplägg.
Själv läde jag av utomhus vid början av oktober.
Ska köra enbart håll i gång träning, spinning ett par ggr i veckan, och något styrkekanske.
Januari ska jag starta med styrketräningen och testcykeln.
Förhoppingsvis kommer ut
Kul att höra de olika upplägg.
Själv läde jag av utomhus vid början av oktober.
Ska köra enbart håll i gång träning, spinning ett par ggr i veckan, och något styrkekanske.
Januari ska jag starta med styrketräningen och testcykeln.
Förhoppingsvis kommer ut
Quote from Fredrik Närenfors on 27 October 2006, 12:11Låter bra Gary. Du blir nog riktigt farlig framåt augusti 🙂
Låter bra Gary. Du blir nog riktigt farlig framåt augusti 🙂
Quote from Lena O on 27 October 2006, 12:12hmmm du tycker det är försent Per??
hmmm du tycker det är försent Per??
Quote from Fredrik Närenfors on 27 October 2006, 12:22På nåt sätt tränar jag mycket hårdare under vintern än under sommaren. På sommarhalvåret hinner jag nämligen inte träna så mycket iom alla lopp och tävlingar jag kör.
Winter season is the time to prepare. Not to lay back.
Distansträning tex kör jag överh
På nåt sätt tränar jag mycket hårdare under vintern än under sommaren. På sommarhalvåret hinner jag nämligen inte träna så mycket iom alla lopp och tävlingar jag kör.
Winter season is the time to prepare. Not to lay back.
Distansträning tex kör jag överh
Quote from Christian Wahlberg on 27 October 2006, 13:11Per, har du en uppfattning hur olika snabbt du tränar upp dom olika delarna (VO max, styrka, uthållighet osv)?
Per, har du en uppfattning hur olika snabbt du tränar upp dom olika delarna (VO max, styrka, uthållighet osv)?
Quote from Fredrik Närenfors on 27 October 2006, 13:26Nu vet jag inte riktigt vad du menar Jonas. Det är väl en livslång uppgift vad jag förstått 🙂
Det jag kan säga är att jag börjar med ett 6-8 veckors schema för Gym anpassning. Alla set är på 20 reps eller räknade i minuter.
Sen går jag över på olka sor
Nu vet jag inte riktigt vad du menar Jonas. Det är väl en livslång uppgift vad jag förstått 🙂
Det jag kan säga är att jag börjar med ett 6-8 veckors schema för Gym anpassning. Alla set är på 20 reps eller räknade i minuter.
Sen går jag över på olka sor
Quote from Elisabeth Hansson on 27 October 2006, 19:40Jag kör spinning 2-3 gånger i veckan och försöker hinna med att köra lite styrketräning innan. Ben varierat med överkropp.
Det jag är osäker på är hur jag ska köra spinningen, tungt för att stäärka benen eller högt tempo. Tacksam för tips!
Jag kör spinning 2-3 gånger i veckan och försöker hinna med att köra lite styrketräning innan. Ben varierat med överkropp.
Det jag är osäker på är hur jag ska köra spinningen, tungt för att stäärka benen eller högt tempo. Tacksam för tips!