Quote from Guest on 8 July 2012, 11:32Jag har löpt regelbundet i några år nu, genomfört en halvmarathon på 2.13 och diverse millopp runt 58 min. Inbillar mig att jag är mer gjord för långa lopp än lite kortare snabba.....liksom mer envis och gillar långa raka asfaltssträckor. Nu ska jag dock
Jag har löpt regelbundet i några år nu, genomfört en halvmarathon på 2.13 och diverse millopp runt 58 min. Inbillar mig att jag är mer gjord för långa lopp än lite kortare snabba.....liksom mer envis och gillar långa raka asfaltssträckor. Nu ska jag dock
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 11:42Min ormerfarenhet är...de finns, men chansen att se dem är få. Det är bättre att oroa sig för "farligare" ting som att stuka foten eller att få fästingar på sig.
Terränglöpning i motionsspår eller på stigar...finns det någonting roligare?
Kuperat och ol
Min ormerfarenhet är...de finns, men chansen att se dem är få. Det är bättre att oroa sig för "farligare" ting som att stuka foten eller att få fästingar på sig.
Terränglöpning i motionsspår eller på stigar...finns det någonting roligare?
Kuperat och ol
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 12:48Backintervaller! Spring kuperat och gasa för fullt i alla uppförsbackar. Träna också på effektiv utförslöpning.
Backintervaller! Spring kuperat och gasa för fullt i alla uppförsbackar. Träna också på effektiv utförslöpning.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 13:09Sju års skogslöpning = 0 ormar, 0 fästingar. Det enda som utgör en egentlig fara i skogen på stigar och spår är hundägare med hundar.
Sju års skogslöpning = 0 ormar, 0 fästingar. Det enda som utgör en egentlig fara i skogen på stigar och spår är hundägare med hundar.
Quote from Elias Engqvist on 8 July 2012, 15:1435 års skogslöpning: 2 ormar och c:a 4 fästingar.
Spring kuperade skogsstigar! Absolut bäst inför Lidingö!
35 års skogslöpning: 2 ormar och c:a 4 fästingar.
Spring kuperade skogsstigar! Absolut bäst inför Lidingö!
Quote from Jonny Persson on 8 July 2012, 16:1433 km skogslöpning idag – två fästingar.
33 km skogslöpning idag – två fästingar.
Quote from Jonny Persson on 8 July 2012, 16:1520 km löpning igår. En orm.
20 km löpning igår. En orm.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 16:17Som du hittat, ja! Brukar bli en 10 fästingar per säsong. Borelia en gång. Vaccinerad mot TBE. Har nog aldrig sett en orm.
Som du hittat, ja! Brukar bli en 10 fästingar per säsong. Borelia en gång. Vaccinerad mot TBE. Har nog aldrig sett en orm.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 16:25Är det någon löpare som har blivit biten under träning?
Så som man klampar, hinner ormarna flytta sig.
Är det någon löpare som har blivit biten under träning?
Så som man klampar, hinner ormarna flytta sig.
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 16:53Höll på att trampa på en orm förra sommaren. Snacka om risk för sträckning/muskelbristning då jag istället hoppade typ två meter rätt upp i luften 🙂
Höll på att trampa på en orm förra sommaren. Snacka om risk för sträckning/muskelbristning då jag istället hoppade typ två meter rätt upp i luften 🙂