Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:20Får så gott som aldrig fästingar när jag springer i skogen, men när jag körde backintervaller i skogen för ett tag sedan plockade jag av mig fem stycken efter passet, och ytterligare en som jag hade missat dagen efter. Berodde säkert på att jag satt ner o
Får så gott som aldrig fästingar när jag springer i skogen, men när jag körde backintervaller i skogen för ett tag sedan plockade jag av mig fem stycken efter passet, och ytterligare en som jag hade missat dagen efter. Berodde säkert på att jag satt ner o
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:22Och med den mentala bilden av fästingar som väntar på transport kommer jag aldrig någonsin våga ta det lugnt i ett skogsparti igen 😉
Och med den mentala bilden av fästingar som väntar på transport kommer jag aldrig någonsin våga ta det lugnt i ett skogsparti igen 😉
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:23Ormar ser jag ibland ute i skogen, men där torde väl samma princip som ovannämnda angående fästingar gälla - så länge man håller farten uppe är det inget problem (H)
Ormar ser jag ibland ute i skogen, men där torde väl samma princip som ovannämnda angående fästingar gälla - så länge man håller farten uppe är det inget problem (H)
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:24Annica: 😀 Där fick jag för att jag försökte skriva ett lugnande inlägg 🙂
Annica: 😀 Där fick jag för att jag försökte skriva ett lugnande inlägg 🙂
Quote from Jonny Persson on 11 July 2012, 13:25Det verkar stämma det där med farten. Nu senast höll jag 4:45 min/km i snitt på rundan och det fastnade två fästingar. Annars håller jag ofta 4:30 eller snabbare på den här rundan och då har dom inte fastnat. Så nu vet jag till nästa gång!
Det verkar stämma det där med farten. Nu senast höll jag 4:45 min/km i snitt på rundan och det fastnade två fästingar. Annars håller jag ofta 4:30 eller snabbare på den här rundan och då har dom inte fastnat. Så nu vet jag till nästa gång!
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:31njae det räcker nog inte alltid med att hålla farten uppe för ätt slippa orm och fästing.. Min man är hyfsat snabb (milen på 35 min) han lyckades bli huggormsbiten förra veckan under en löprunda...
njae det räcker nog inte alltid med att hålla farten uppe för ätt slippa orm och fästing.. Min man är hyfsat snabb (milen på 35 min) han lyckades bli huggormsbiten förra veckan under en löprunda...
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 13:31Vaccinerad förvisso, men inte mot fästingarnas äckelfaktor 🙂
Vaccinerad förvisso, men inte mot fästingarnas äckelfaktor 🙂
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 15:25Efter mer än 30 års skogslöpning har jag sett massor av kopparormar men aldrig en riktig orm och aldrig någonsin sett fästing som följt med hem.
I perioder plockar vi 5-10 fästingar om dagen från katterna och hunden men aldrig att någon av dessa bitit sig
Efter mer än 30 års skogslöpning har jag sett massor av kopparormar men aldrig en riktig orm och aldrig någonsin sett fästing som följt med hem.
I perioder plockar vi 5-10 fästingar om dagen från katterna och hunden men aldrig att någon av dessa bitit sig
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 17:52Vaccinerad mot TBE kan man vara men Borrelia kan ge stora problem det också. Tyvärr. 🙁
Vaccinerad mot TBE kan man vara men Borrelia kan ge stora problem det också. Tyvärr. 🙁
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 07:56Ormarna ligger alltid på lur i uppförsbackarna. Så satsa extra hårt där så kommer du att komma undan dem.
Ormarna ligger alltid på lur i uppförsbackarna. Så satsa extra hårt där så kommer du att komma undan dem.