Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 17:52Har sett två huggormar under löpning/orientering i skog under ca 25år, men jag har inte varit särskilt flitig i skogen. Båda gångerna har ormarna legat och solat på stig och de första löparna sprungit över den i tron att det varit en gren, sedan har de, v
Har sett två huggormar under löpning/orientering i skog under ca 25år, men jag har inte varit särskilt flitig i skogen. Båda gångerna har ormarna legat och solat på stig och de första löparna sprungit över den i tron att det varit en gren, sedan har de, v
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 18:01Kan någon hjälpa mig dra slutsatsen. Är ormar och fästingar bra för snabbheten eller inte? Eller är det bara off topic? :p
Kan någon hjälpa mig dra slutsatsen. Är ormar och fästingar bra för snabbheten eller inte? Eller är det bara off topic? :p
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 18:37Tja en huggorm är ju giftig å den ska man vara rädd för....å nu är ju även fästingarna giftiga i vissa delar av vårt land så dom ska man ju nu åxå vara rädd för. Men om du kollar vad du sätter fötterna när du kutar off-pist så hinner du nog hoppa över sna
Tja en huggorm är ju giftig å den ska man vara rädd för....å nu är ju även fästingarna giftiga i vissa delar av vårt land så dom ska man ju nu åxå vara rädd för. Men om du kollar vad du sätter fötterna när du kutar off-pist så hinner du nog hoppa över sna
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 19:24ha ha ha, vilken underbar utveckling på den här tråden.
Måste säga då: En fästing i mitt liv och då sprang jag inte utan var 4 år.
Hjälpte en kopparorm (går ju under ödla tyvärr) över vägen på senaste passet annars är ormar rätt skygga.Min fråga är d
ha ha ha, vilken underbar utveckling på den här tråden.
Måste säga då: En fästing i mitt liv och då sprang jag inte utan var 4 år.
Hjälpte en kopparorm (går ju under ödla tyvärr) över vägen på senaste passet annars är ormar rätt skygga.
Min fråga är d
Quote from Elias Engqvist on 8 July 2012, 19:58Skippa spinning och indoor walking och kör lite backintervaller istället (eller annan löpning)
Skippa spinning och indoor walking och kör lite backintervaller istället (eller annan löpning)
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 20:23Om man springer kustnära i storStockholms så får man räkna med att konfrontera både ormar och fästingar. Ormar ser man inte varje dag men säkert en gång i månaden under sommaren. De sticker dock direkt när en löpare kommer klampande. Jag har ofta kamera m
Om man springer kustnära i storStockholms så får man räkna med att konfrontera både ormar och fästingar. Ormar ser man inte varje dag men säkert en gång i månaden under sommaren. De sticker dock direkt när en löpare kommer klampande. Jag har ofta kamera m
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 21:22Mia: Gör som jag, skulle jag säga (lite blygsamt så där). Jag har - för att uttrycka det milt - varit ganska fokuserad på att förbättra mig på milen och jag har gått från 63 minuter i september 2008 till 49:55 i juni 2012. (Många förbättrar sig naturligtv
Mia: Gör som jag, skulle jag säga (lite blygsamt så där). Jag har - för att uttrycka det milt - varit ganska fokuserad på att förbättra mig på milen och jag har gått från 63 minuter i september 2008 till 49:55 i juni 2012. (Många förbättrar sig naturligtv
Quote from Funbeat user on 9 July 2012, 10:00Tack för alla tips ! Själv har jag aldrig nånsin haft fästingar, tror inte jag smakar gott 🙂 men där jag tränar anlades en golfbana för några år sedan och ALLA ormar stördes så jag har sett orm nästan varje pass där.... därav att jag tycker de är lite
Tack för alla tips ! Själv har jag aldrig nånsin haft fästingar, tror inte jag smakar gott 🙂 men där jag tränar anlades en golfbana för några år sedan och ALLA ormar stördes så jag har sett orm nästan varje pass där.... därav att jag tycker de är lite
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 16:25Hej.
Jag började springa 24 april i år efter 38 år av hat för löpning 😉 Har kört intervall för att komma igång och sprang för första gången 1 mil förra veckan. Gissa om jag var glad 🙂 Det gick på 1,12. Vill gärna ha fler ex på hur man förbättrar sig. E
Hej.
Jag började springa 24 april i år efter 38 år av hat för löpning 😉 Har kört intervall för att komma igång och sprang för första gången 1 mil förra veckan. Gissa om jag var glad 🙂 Det gick på 1,12. Vill gärna ha fler ex på hur man förbättrar sig. E
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 17:22Ann-Sofie: Hitta löppassen du tycker är roliga så du fortsätter springa.
Ann-Sofie: Hitta löppassen du tycker är roliga så du fortsätter springa.