Quote from Guest on 22 April 2008, 08:19Jag har alltid tränat hårt. Tidigare i livet mycket löpning och 2001-2004 cykel (som mest 20 timmar i veckan). De senaste tre åren har jag satsat allt krut i gymmet, 5-6 pass i veckan. I november förra året (2007) bestämde jag mig för att börja löp-träna
Jag har alltid tränat hårt. Tidigare i livet mycket löpning och 2001-2004 cykel (som mest 20 timmar i veckan). De senaste tre åren har jag satsat allt krut i gymmet, 5-6 pass i veckan. I november förra året (2007) bestämde jag mig för att börja löp-träna
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 08:29Det är en intressant fråga men jag skall på grund av tidsbrist genast leda in den på stickspår en minut 😉
Om man tränar hårt gäller det att hålla kroppen i topptrim eftersom skador = träningsuppehåll. Om du har ont i höften skulle jag checka det genast
Det är en intressant fråga men jag skall på grund av tidsbrist genast leda in den på stickspår en minut 😉
Om man tränar hårt gäller det att hålla kroppen i topptrim eftersom skador = träningsuppehåll. Om du har ont i höften skulle jag checka det genast
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 08:31Håller med fullständigt. Återkommande smärta är en klar signal att nåt är fel. Kolla upp det innan kroppen börjar kompensera och du drar på dig en massa andra småskavanker som till slut kan tvinga dig till ett långt uppehåll.
Håller med fullständigt. Återkommande smärta är en klar signal att nåt är fel. Kolla upp det innan kroppen börjar kompensera och du drar på dig en massa andra småskavanker som till slut kan tvinga dig till ett långt uppehåll.
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 08:54Tack Fredrika och Sebastian för Era svar.
Faktum är att i den värld som jag har befunnit mig i de senaste tre åren har man alltid ont någonstans. Jag är van att ha ont och det stör mig inte alls så länge det inte hindrar mig från att träna. Hade jag haft
Tack Fredrika och Sebastian för Era svar.
Faktum är att i den värld som jag har befunnit mig i de senaste tre åren har man alltid ont någonstans. Jag är van att ha ont och det stör mig inte alls så länge det inte hindrar mig från att träna. Hade jag haft
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 09:04Linda, jag fick ont i höften för ett par veckor sedan - en enkel övning, lite självmassage och två dagars vila och det var borta och har ännu inte kommit tillbaka. Det lönar sig FETT att göra något åt saker snabbt. Och alldeles särskilt om man nu vill trä
Linda, jag fick ont i höften för ett par veckor sedan - en enkel övning, lite självmassage och två dagars vila och det var borta och har ännu inte kommit tillbaka. Det lönar sig FETT att göra något åt saker snabbt. Och alldeles särskilt om man nu vill trä
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 09:24Fredrika, ditt svar är klockrent. Själklart måste man hitta en rimlig nivå på sin träning för att inte slita ut sin kropp. Jag har varit riktigt dålig på att stretcha den senaste tiden så min första åtgärd blir att lägga mer tid på det.
Jag har ett gigan
Fredrika, ditt svar är klockrent. Själklart måste man hitta en rimlig nivå på sin träning för att inte slita ut sin kropp. Jag har varit riktigt dålig på att stretcha den senaste tiden så min första åtgärd blir att lägga mer tid på det.
Jag har ett gigan
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 09:37Det där är en j*kligt svår avvägning. Inte om du är en idiot såklart - det är vi alla härinne 😉 - utan hur mycket man ska lyssna på kroppen. Samtidigt har jag en känsla av att när man börjar fråga sig om det kanske är dags att lyssna lite på kroppen så
Det där är en j*kligt svår avvägning. Inte om du är en idiot såklart - det är vi alla härinne 😉 - utan hur mycket man ska lyssna på kroppen. Samtidigt har jag en känsla av att när man börjar fråga sig om det kanske är dags att lyssna lite på kroppen så
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 10:21Ska snacka med min massör redan idag. Det var riktigt länge sedan jag tog en massage för benen. Näst efter att föda barn är det de smärtsammaste jag känner till hittills. Därför drar jag mig något för denna behandling.
Känner mig inte så sliten i övrigt
Ska snacka med min massör redan idag. Det var riktigt länge sedan jag tog en massage för benen. Näst efter att föda barn är det de smärtsammaste jag känner till hittills. Därför drar jag mig något för denna behandling.
Känner mig inte så sliten i övrigt
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 12:49...jag är otroligt seg i tanken när det gäller förändringar i mitt träningsschema. En av anledningarna till att jag startade denna diskussion var att sätta lite snurr på mina egna tankar. Jag har nu med gråten i halsen (jag vet, urlöjligt) strukit både kv
...jag är otroligt seg i tanken när det gäller förändringar i mitt träningsschema. En av anledningarna till att jag startade denna diskussion var att sätta lite snurr på mina egna tankar. Jag har nu med gråten i halsen (jag vet, urlöjligt) strukit både kv
Quote from Elias Engqvist on 22 April 2008, 12:54Tack för en intressant länk/artikel!
Tack för en intressant länk/artikel!