Quote from Lotta W on 22 April 2008, 13:10Jag vet att en del tycker "no gain - no pain" men jag haller absolut inte med. Gor det ont pa traning ar det nagot fel! Man skall kanna sig snabb och grym nar man tar i (eller mojligtvis trott!) men ingen smarta. Att bygga upp sig for langdistanslopning t
Jag vet att en del tycker "no gain - no pain" men jag haller absolut inte med. Gor det ont pa traning ar det nagot fel! Man skall kanna sig snabb och grym nar man tar i (eller mojligtvis trott!) men ingen smarta. Att bygga upp sig for langdistanslopning t
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 13:29Christer G, Stort grattis till framgången i Boston. Mycket imponerande (L)
Att långdistanslöpning tar tid är värt att begrunda. Jag har ökat från 0 till 2-3-mila-pass på 5 månader. Kanske dax att lugna sig lite och inte bli övermodig. Får helt enkelt ta
Christer G, Stort grattis till framgången i Boston. Mycket imponerande (L)
Att långdistanslöpning tar tid är värt att begrunda. Jag har ökat från 0 till 2-3-mila-pass på 5 månader. Kanske dax att lugna sig lite och inte bli övermodig. Får helt enkelt ta
Quote from Lotta W on 22 April 2008, 13:49Tack! Om du bara kommer underfund med varfor du far ont kommer Stockholm att ga galant: du verkar bra forberedd och traningsdosen ser bra ut vid en snabb anblick!
Tack! Om du bara kommer underfund med varfor du far ont kommer Stockholm att ga galant: du verkar bra forberedd och traningsdosen ser bra ut vid en snabb anblick!
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 13:28Det är den där svåra frågan om var gränsen mellan latmasken och självbevarelsedriften går 🙂
No pain - no gain är ju sant, men det finns ju smärta och smärta, smärtan efter ett väl genomfört pass där man precis gått över en gräns och ökat sin förmåga och
Det är den där svåra frågan om var gränsen mellan latmasken och självbevarelsedriften går 🙂
No pain - no gain är ju sant, men det finns ju smärta och smärta, smärtan efter ett väl genomfört pass där man precis gått över en gräns och ökat sin förmåga och
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 13:58Idag har jag varit så himla redig (V) Vilat från löpningen, fått massage och tagit lugna promenader i skogen. Massören tyckte jag hade bra framsidor och något sämre baksidor. Vaderna var riktigt jä_la ömma. Fick hjälp att stretcha lite också och här var d
Idag har jag varit så himla redig (V) Vilat från löpningen, fått massage och tagit lugna promenader i skogen. Massören tyckte jag hade bra framsidor och något sämre baksidor. Vaderna var riktigt jä_la ömma. Fick hjälp att stretcha lite också och här var d
Quote from Lotta W on 23 April 2008, 16:22Lingling: for mig ar "gor ont" och "ar valdigt jobbigt" tva skilda saker. Ett kvalitetspass for mig kan vara valdigt jobbigt, men skall inte gora ont.
Lingling: for mig ar "gor ont" och "ar valdigt jobbigt" tva skilda saker. Ett kvalitetspass for mig kan vara valdigt jobbigt, men skall inte gora ont.
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 16:42Strongt att ta nästan dubbla kroppsvikten i marklyft. (t+) Det är nog inte så många marathoners som gör det, oavsett kön.
Angående ämnet för tråden så hanterar jag detta genom att lyssna mycket på kroppen och anpassa träningen. Däremot är det sällan jag
Strongt att ta nästan dubbla kroppsvikten i marklyft. (t+) Det är nog inte så många marathoners som gör det, oavsett kön.
Angående ämnet för tråden så hanterar jag detta genom att lyssna mycket på kroppen och anpassa träningen. Däremot är det sällan jag
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 20:19Tack Stefan 🙂
Jag har kört rätt tuffa pass i gymmet fram till nu men om löpträningen ska bli optimal är det nog dax att dra ner antalet styrketräningspass och framförallt köra lättare vikter. Jag börjar inse att köra skiten ur sig i gymmet, när man har
Tack Stefan 🙂
Jag har kört rätt tuffa pass i gymmet fram till nu men om löpträningen ska bli optimal är det nog dax att dra ner antalet styrketräningspass och framförallt köra lättare vikter. Jag börjar inse att köra skiten ur sig i gymmet, när man har
Quote from Funbeat user on 23 April 2008, 20:55Nej själva passet kanske inte gör ont, och bör nog inte göra det heller, men träningsvärk gör det, och är enligt de flesta inte farligt 😉
Nej själva passet kanske inte gör ont, och bör nog inte göra det heller, men träningsvärk gör det, och är enligt de flesta inte farligt 😉
Quote from Funbeat user on 24 April 2008, 04:14Tränar man mycket känner man givetvis skillnad på "bra" och "dålig" värk. Ställer givetvis inte in ett träningspass för att jag har träningsvärk (skulle inte bli mycket tränat då inte 😀 )
Tränar man mycket känner man givetvis skillnad på "bra" och "dålig" värk. Ställer givetvis inte in ett träningspass för att jag har träningsvärk (skulle inte bli mycket tränat då inte 😀 )