Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur har "alla" råd med dyra racer …
You need to log in to create posts and topics.

Det verkar "normalt" för de "flesta" på Instagram, Facebook och bloggar att ha cyklar på ca 40-80 000:-! Det är Pinarello Dogma,Bianchi Oltre, Specialized osv sov som ofta dyker upp! Jag funderar och undrar så grymt mycket om hur det är möjligt att ha råd

Tja, vi gör avkall på annat...? Både jag och min man har cyklar med tillbehör (hjul etc) till ett värde av över 50 tkr var. Men vi åker inte till Thailand och andra dyra intressen, vi renoverar sällan huset, vi lägger merpart av våra pengar på träningsrel

Det finns många orsaker till din upplevelse. Här kommer några möjliga:
1) Folk som köper dyra cyklar vill gärna visa upp dem
2) "Normalt" folk tjänar ganska bra
3) Den förra regeringen uppmuntrade privatkonsumtion genom att genomföra jobbskatteavdrag
4) V

Det är ju inga problem att ha råd om man prioriterar just en racercykel.
Hoppa bara över att röka och kröka ett år så är du där 🙂

Instämmer med föregående inlägg. Det handlar helt och hållet om prioriteringar i livet. Somliga åker utomlands i tid och otid... somliga gillar att gå på krogen i tid och otid... somliga skaffar barn 😉 ... en annan är singel utan barn och bor i en etta..

Sen behöver man ju inte alltid köpa dem för nypris!

Den cykel som jag cyklar allra mest på går nog ungefär 800-1000 mil om året. Den har jag lagt runt 30k på och så någon tusenlapp i underhåll per år.

Sen har vi ju en bil som kostade mer än det tio-dubbla och rullar ungefär samma sträcka varje år. Vilket

En o annan som har TV och bioljud för samma peng hemma ...

Jag saxar Lars inlägg och lånar lite.

Det finns många orsaker till din upplevelse. Här kommer några möjliga:
1) Folk som köper dyra cyklar vill gärna visa upp dem
Så är det naturligtvis. Fin cykel vill man visa upp

2) "Normalt" folk tjänar ganska bra.

Jag säger som jag brukar säga till mina barn när de ser ett jättedyrt hus eller en sportbil.
Barnen:
- De är nog rika.

Jag:
- Nej, de har nog bara väldigt stora lån