Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur har "alla" råd med dyra racer …
You need to log in to create posts and topics.

Det är ju knappast de som kör mest i terräng som har de dyraste jeeparna eller de som tillbringar mest tid i bilen som har bekvämaste mercorna. Eller att de med dyraste gymkläderna lyfter tyngst, de med flest par löpskor som springer fortast. Inte heller

Frågan är ju vad man prioriterar som flera varit inne på. Jag har inte kommit till någon dyr cykel än utan klarar mig med instegsracern. Fast jag är rätt mkt inne på att köpa en "dyr" lastcykel med el ... Tänker "tänk om man haft en sån för x år sedan" a

Som Gunde sa när han fick frågan vad han tyckte om att motionärer som hade de dyraste grejorna fast de inte presterar som elit (minns inte exakt hur frågan ställdes men tror det var kring ett Vasalopp) och svaret blev typ. -Klart de skall ha fina grejor.

Ja, det viktiga är väl att man kommer ut å cyklar oavsett budget. Cykla är kul och nyttigt!

Jag undrar mer kring hur frågan dyker upp överhuvud taget?
Varför spekuleras det så mycket kring vad saker kostar?
Är det så att man lite i smyg anser sej ha rätt att tycka att människor
i sin omgivning har felaktiga prioriteringar? Jante?

Personligen så tror jag inte att det är Jantelagen som gör frågan intressant i första hand. Jag älskar fina cyklar men kan för mitt liv inte begripa hur en cykel kan kosta närmar 100 000 kr. Jag är övertygad om att det ligger väldigt mycket branding och l

Banalt? Campagnolo SR EPS! Allt annan än banalt.

Men jo jag förstår hur du menar. Två hjul ett styre, typ.

Vänligen

P.

Men alltså, är det så att killen som poserar poserar med sin Pinarello cyklar på sin Cresent? Såvida inte jag själv kör på en Pinarello eller?

Frågan är ju vad du vill ha. 1960 kostade en enkel, men bra cykel, en basic damcykel/citybike en månadslön, vad ska vi översätta det till? 18 000? vad tror ni att en enkel racer kostade då och vad det blir i dagens penningvärde? Cykeln som byggdes 1960 va

I en stad där en lägenhet kostar runt 70 000/kvm är en cykel för 50 000 inte nåt jättebelopp.
Och för dem som bor i väldigt mycket billigare orter borde det ju finnas massor med pengar över till cykelköp:-)