Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur har "alla" råd med dyra racer …
You need to log in to create posts and topics.

"En dagstidning kostar inte 5500:- om året, man köper en pren för drygt 2000 vilket iofs räcker till en rätt fin cykel efter tio år."

Det är helt rätt Fredrik. Om man får tag i en så billig så kostar den ju drygt 2000kr. Men ta gärna fram en dagstidning

De har stigit något sen kolla sist såg jag, men de flesta ligger runt 2500-3000kr på ett år.

Men det kan ju inte vara relevant att de ska ta tio år eller när vi pratar fincyklar tjugo år under förutsättning att det finns en prenumeration att spara in på.

Alla har inte råd, allra minst dom som inte platsar på arbetsmarknaden sånna son jag tex. Har dyrare cykel än jag har råd med för att jag älskar att cykla, struntar blankt i andra prylar. Visa upp mig är jag inte heller intresserad av. Jag är för gammal o

Barn är också en prioritering, så att skyll på dem är inte rättvisst mot barnen. Det är ett val man har gjort någon gång i tiden (i de flesta fall).

Jaa, och där kan man börja snacka om dyrgripar på instagram och facebook.
Mot övre tonåren tycks vissa besitta en profithunger som vida överstiger den
mest blanka Pinarellon världen ännu skådat.
Ett barnbidrag räcker ju inte äns till en Raphatröja?!

I ett samhälle där dom som redan har haft det hyfsat fått det bättre och dom som levt på marhinalen nu har en allt smalare balansgång är det för den senare kategorin närmast en utopi att lägga ut 50 tusen på en cykel. Här är Thailandresor och Volvo XC90 n

Word!

Fick papper från telia om att mitt telefonabb är gammalt och måste ändras. Funderade på vad det finns för snåla abb när jag ändå i princip bara använder mobil.
De förelog ett abb som gör att jag sparar ca 80 kr i månaden. Första tanken är 80 spänn... spel

Räcker ju till ett hjul iallafall 😉

Det ÄR snordyrt. Men jag är 50 och har bara ett barn kvar hemma. Flyttat från hus till liten lägenhet på 69kvm, begagnad bil och Triathlon är typ vårt fritidsintresse. Det blir sällan massa dyra kläder, middagar och sånt. Köper en del begagnat och tycker