Quote from Funbeat user on 12 December 2014, 18:22Tack Ola.
Vänligen
P.
Tack Ola.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 12 December 2014, 21:07Jag måste ställa mig frågande till logiken bakom att alla har råd med en finare cykel om man bara prioriterar.
Att alla har råd bara man prioriterar bygger på att det finns ett överskott i ekonomin. Att man som familj eller individ konsumerar andra mer e
Jag måste ställa mig frågande till logiken bakom att alla har råd med en finare cykel om man bara prioriterar.
Att alla har råd bara man prioriterar bygger på att det finns ett överskott i ekonomin. Att man som familj eller individ konsumerar andra mer e
Quote from Funbeat user on 12 December 2014, 21:23Lars, vilka andra utgifter än de som är onödiga skulle man kunna spara in på. De nödvändiga känns lite så där, om man frågar mig.
Ja om man nu inte vill vara med i Lyxfällan förstås.OT.
Tittar på Lyxfällan.
-Vi gör vad som helst för våra barn!Sen g
Lars, vilka andra utgifter än de som är onödiga skulle man kunna spara in på. De nödvändiga känns lite så där, om man frågar mig.
Ja om man nu inte vill vara med i Lyxfällan förstås.
OT.
Tittar på Lyxfällan.
-Vi gör vad som helst för våra barn!
Sen g
Quote from Funbeat user on 13 December 2014, 13:22Då är vi helt överens P. Läs Fredriks inlägg här ovanför. Han förklarade tydligare vad jag menade.
Då är vi helt överens P. Läs Fredriks inlägg här ovanför. Han förklarade tydligare vad jag menade.
Quote from Mattias Johansson on 13 December 2014, 17:49Jag vill lyfta fram tidigare inlägg från Fredrik.
"Nä alla har såklart inte råd, men det är för det mesta inte de som undrar hur man kan lägga så mycket pengar på en cykel. Utan det är de som har pengar men ändå inte förstår varför man lägger dom på en c
Jag vill lyfta fram tidigare inlägg från Fredrik.
"Nä alla har såklart inte råd, men det är för det mesta inte de som undrar hur man kan lägga så mycket pengar på en cykel. Utan det är de som har pengar men ändå inte förstår varför man lägger dom på en c
Quote from Funbeat user on 13 December 2014, 23:59"Men de som prioriterar cigg, vardagslyx som godis, chips samt 50 tums TV etc och säger sig inte ser sig ha råd med tex en dyrare cykel är inne på fel spår."
- Håller med dig till fullo Linnex.
mvh
/Fredrik
"Men de som prioriterar cigg, vardagslyx som godis, chips samt 50 tums TV etc och säger sig inte ser sig ha råd med tex en dyrare cykel är inne på fel spår."
- Håller med dig till fullo Linnex.
mvh
/Fredrik
Quote from Anders Wallerstedt on 14 December 2014, 14:32I-lands problem!?
Vill man(och det vill man;)), så prioriterar man utgifterna, och lägger pengarna på en eller flera cyklar.
Dessutom så är det inte cykeln som cyklar, utan mycket träning, så en ny cykel hjälper inte!
(om man inte har el-cykel förstås)
I-lands problem!?
Vill man(och det vill man;)), så prioriterar man utgifterna, och lägger pengarna på en eller flera cyklar.
Dessutom så är det inte cykeln som cyklar, utan mycket träning, så en ny cykel hjälper inte!
(om man inte har el-cykel förstås)
Quote from Funbeat user on 14 December 2014, 15:52Jag ska ändra mitt utalalnde från alla till att 98.7% av befolkningen har råd med en lite dyrare cykel. Detta då 2012 var det 1.3% som levde under förhållanden som kan liknas vid en mycket låg matreiell standard. 2008 va det 3% som gjorde det.
Riksnorme
Jag ska ändra mitt utalalnde från alla till att 98.7% av befolkningen har råd med en lite dyrare cykel. Detta då 2012 var det 1.3% som levde under förhållanden som kan liknas vid en mycket låg matreiell standard. 2008 va det 3% som gjorde det.
Riksnorme
Quote from Funbeat user on 14 December 2014, 18:14OK, man kan skippa dagstidning.
Ingen direkt uppoffring.
Men vad kostar ett vettigt bredbandsabbonemang?
Och lite "hårdvara" att surfa på?Jag har förvisso en vän som har en finare cykel än mig och
gjort alla uppoffringar som nämnts. Men det vill jag p
OK, man kan skippa dagstidning.
Ingen direkt uppoffring.
Men vad kostar ett vettigt bredbandsabbonemang?
Och lite "hårdvara" att surfa på?
Jag har förvisso en vän som har en finare cykel än mig och
gjort alla uppoffringar som nämnts. Men det vill jag p
Quote from Funbeat user on 14 December 2014, 18:34Det ser man inte så ofta kan jag hålla med om. Men det händer, det gör det. Och min cykel kostade mer än min gamla V70 från 98:a
Vänligen
P.
Det ser man inte så ofta kan jag hålla med om. Men det händer, det gör det. Och min cykel kostade mer än min gamla V70 från 98:a
Vänligen
P.