Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 13:19En dyr cykel är bara dyr i inköp, om man använder den 😉
Jag har lite drygt 10 km till jobb och jag tror inte det är många som skulle betrakta mig som ovanligt rik bara för att jag körde bil till jobb. Väljer jag istället att cykla så blir det närmare 500
En dyr cykel är bara dyr i inköp, om man använder den 😉
Jag har lite drygt 10 km till jobb och jag tror inte det är många som skulle betrakta mig som ovanligt rik bara för att jag körde bil till jobb. Väljer jag istället att cykla så blir det närmare 500
Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 13:22prioritering och förväntning av mängd timmar jag skulle har på den.
Som andra har sagt, visa prioritera annat. Jag flyttade till Sverige i 2001. Köpte en 32" tube TV. alla andra började köpa flatscreens. pga arbtet hade vi två bilar, men i 2007 flytta
prioritering och förväntning av mängd timmar jag skulle har på den.
Som andra har sagt, visa prioritera annat. Jag flyttade till Sverige i 2001. Köpte en 32" tube TV. alla andra började köpa flatscreens. pga arbtet hade vi två bilar, men i 2007 flytta
Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 15:13Som sonen brukar säga Yolo :-).
Som sonen brukar säga Yolo :-).
Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 15:49Jag är lite inne på Marcus linje. Cyklar man mycket så är det kanske försvarbart att ha en lite dyrare cykel, än om man bara cyklar en till två gånger i veckan till affären, 3km bort och knappt det. Själv cyklade jag 157 dagar i rad nu i våras/somras och
Jag är lite inne på Marcus linje. Cyklar man mycket så är det kanske försvarbart att ha en lite dyrare cykel, än om man bara cyklar en till två gånger i veckan till affären, 3km bort och knappt det. Själv cyklade jag 157 dagar i rad nu i våras/somras och
Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 15:50Jag har en tempohoj för lite drygt 20000kr som funkar helt ok.
Självklart är det stor skillnad på en dyr cykel och en billig, men det är sannolikt väldigt få cyklister som blir begränsade av sin utrustning i förhållande till sin fysiska kapacitet.
Men s
Jag har en tempohoj för lite drygt 20000kr som funkar helt ok.
Självklart är det stor skillnad på en dyr cykel och en billig, men det är sannolikt väldigt få cyklister som blir begränsade av sin utrustning i förhållande till sin fysiska kapacitet.
Men s
Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 16:01Jag har bara cyklat om folk på en tävling, Vansbro 2014 då det var utan simning. så jag vet inte hur det känns att cykla förbi folk men jag har mycket erfarenhet av att bli cyklat om 😉
Jag har bara cyklat om folk på en tävling, Vansbro 2014 då det var utan simning. så jag vet inte hur det känns att cykla förbi folk men jag har mycket erfarenhet av att bli cyklat om 😉
Quote from Mattias Johansson on 19 November 2014, 16:34Säger som andra att det har med prioriteringar att göra.
Tex småbarnsföräldrar med nyköpt hus där någon av makarna är föräldraledig eller kanske studerar har nog svårt att prioritera en dyrare cykel.
I en annan del av livet så kanske samma par väljer ny
Säger som andra att det har med prioriteringar att göra.
Tex småbarnsföräldrar med nyköpt hus där någon av makarna är föräldraledig eller kanske studerar har nog svårt att prioritera en dyrare cykel.
I en annan del av livet så kanske samma par väljer ny
Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 16:44Vadå långsamt P., du kör ju 35-36 km/h och det är väl bra?
Det har du i alla fall berättat i annan tråd.
Vadå långsamt P., du kör ju 35-36 km/h och det är väl bra?
Det har du i alla fall berättat i annan tråd.
Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 17:15Jag har två cyklar, en billig postordercykel som tränings och pendlingshoj och egentligen den enda jag behöver. Sedan har jag byggt en "finhoj" också med kinadelar med en budget om ca 15 kkr där motsvarande cykel i affären är mångdubbelt dyrare.
Jag har två cyklar, en billig postordercykel som tränings och pendlingshoj och egentligen den enda jag behöver. Sedan har jag byggt en "finhoj" också med kinadelar med en budget om ca 15 kkr där motsvarande cykel i affären är mångdubbelt dyrare.
Quote from Funbeat user on 19 November 2014, 19:34Jag betalde 6000:- för min tempohojj, den gör vad den ska och jag är inte sist hem. Resten av pengarna lägger jag fler cyklar eller på resor för att cykla ännu mer =).
Jag betalde 6000:- för min tempohojj, den gör vad den ska och jag är inte sist hem. Resten av pengarna lägger jag fler cyklar eller på resor för att cykla ännu mer =).