Quote from Guest on 23 July 2009, 11:13Jag är verkligen ny på det här med löpning, är 36 och har "aldrig" sprungit tidigare, har börjat i sommar, snodde sambons nya bok från iForm och följer deras nybörjarprogram "Från 0 till 5 km på 12 veckor". Det är kul.
Jag har en fråga som förmodligen int
Jag är verkligen ny på det här med löpning, är 36 och har "aldrig" sprungit tidigare, har börjat i sommar, snodde sambons nya bok från iForm och följer deras nybörjarprogram "Från 0 till 5 km på 12 veckor". Det är kul.
Jag har en fråga som förmodligen int
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 11:23Varför inte haka på vår fantastiska tråd "börja jogga" så får du både tips och inspiration i allt som gäller att BÖRJA springa (i princiip från noll). Vi är bra på att peppa varandra med! 🙂
Du får gärna förklara lite bättre också vad du menar med "rätt
Varför inte haka på vår fantastiska tråd "börja jogga" så får du både tips och inspiration i allt som gäller att BÖRJA springa (i princiip från noll). Vi är bra på att peppa varandra med! 🙂
Du får gärna förklara lite bättre också vad du menar med "rätt
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 13:22Bara du vet vilket som är ditt löptempo... Men som föregående talare beror det ju på vad målet med träningen är.
Givet "Till 5km på 12 veckor" skulle jag säga att du inte behöver hålla så bra koll på vilket tempo du har. Det skall kännas som jogging typ
Bara du vet vilket som är ditt löptempo... Men som föregående talare beror det ju på vad målet med träningen är.
Givet "Till 5km på 12 veckor" skulle jag säga att du inte behöver hålla så bra koll på vilket tempo du har. Det skall kännas som jogging typ
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 13:30"Jag inbilldar mig att _ingen_ som precis börjat med löpning har någon löp-fart som känns behaglig, allt känns mer eller mindre plågsamt."
Tack snälla för det! Åh, vilken lättnad att höra; jag började faktiskt på allvar tro att det är något fel på mig,
"Jag inbilldar mig att _ingen_ som precis börjat med löpning har någon löp-fart som känns behaglig, allt känns mer eller mindre plågsamt."
Tack snälla för det! Åh, vilken lättnad att höra; jag började faktiskt på allvar tro att det är något fel på mig,
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 14:51Precis börjat med _träning_ får ni väl skriva.
Själv var jag allmänt aktiv i både vardag och i diverse sporter under min uppväxt och hade inga problem att springa när jag började med det som 18åring. Dock sprang jag aldrig några "bekväma" pass då det rol
Precis börjat med _träning_ får ni väl skriva.
Själv var jag allmänt aktiv i både vardag och i diverse sporter under min uppväxt och hade inga problem att springa när jag började med det som 18åring. Dock sprang jag aldrig några "bekväma" pass då det rol
Quote from Magnus Gelang on 23 July 2009, 16:35Nej jag håller inte med dig Markus. Jag har i flera år varit aktiv och tränat en hel del, både gympa och raska promenader. Likväl gick det åt helvete när jag försökte börja jogga för några år sedan.
Nu när jag började om nu för ett par månader sedan har
Nej jag håller inte med dig Markus. Jag har i flera år varit aktiv och tränat en hel del, både gympa och raska promenader. Likväl gick det åt helvete när jag försökte börja jogga för några år sedan.
Nu när jag började om nu för ett par månader sedan har
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 16:38Mjaha, okej då...
Mjaha, okej då...
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 20:18Ja och med mig blir det dubbelfel Markus eftersom jag alltid haft ridningen X dagar/vecka och ovanpå det gym och simning och promenader med hunden och cykla till jobbet etc etc...
Men det betyder INTE att det fanns ett "behagligt joggtempo" när jag skul
Ja och med mig blir det dubbelfel Markus eftersom jag alltid haft ridningen X dagar/vecka och ovanpå det gym och simning och promenader med hunden och cykla till jobbet etc etc...
Men det betyder INTE att det fanns ett "behagligt joggtempo" när jag skul
Quote from Funbeat user on 23 July 2009, 20:48Antar att fotboll, tennis & bordtennis var mer likt löpning än gympa, ridning, cykling till jobbet m.m. Sen kanske det bidrog att jag var (är) kille. Kanske hade (har) jag mer talang också, osv...
Antar att fotboll, tennis & bordtennis var mer likt löpning än gympa, ridning, cykling till jobbet m.m. Sen kanske det bidrog att jag var (är) kille. Kanske hade (har) jag mer talang också, osv...
Quote from Magnus Gelang on 23 July 2009, 21:12Nä Markus, du hade bara tur 😉
Nä Markus, du hade bara tur 😉