Quote from Guest on 24 December 2009, 10:59Kring -10 tycker jag det bränner i lunrna om man ger sig ut... och känner mig lite hostig efter. Men så finns det typen, vanliga äldre vithåriga män i svårdefinerbar 60-120 årsgrup som glatt springer förbi i -25...
Har ni några tricks att göra det behagl
Kring -10 tycker jag det bränner i lunrna om man ger sig ut... och känner mig lite hostig efter. Men så finns det typen, vanliga äldre vithåriga män i svårdefinerbar 60-120 årsgrup som glatt springer förbi i -25...
Har ni några tricks att göra det behagl
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 11:09Upplevde det du beskriver redan vid 5-6 minusgrader, så vid minus 10 skulle jag väl hosta lunrna ur mig.
Värmeväxlare är väl inte så dumt, fick tipset att läsa den här diskussionen och den tyckte jag var givande:
http://www.funbeat.se/discussion/show.asp
Upplevde det du beskriver redan vid 5-6 minusgrader, så vid minus 10 skulle jag väl hosta lunrna ur mig.
Värmeväxlare är väl inte så dumt, fick tipset att läsa den här diskussionen och den tyckte jag var givande:
http://www.funbeat.se/discussion/show.asp
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 11:20Men då tar ni väl i?
Men då tar ni väl i?
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 11:30-12 grader häromdagen utan problem.
Tror att konsten är att sänka tempot och andas lugnt genom näsan, alltså hålla munnen stängd. Sen är det är ju en fördel att välja en flack runda, så man slipper öka pulsen och andningen i backarna.Själv har jag prov
-12 grader häromdagen utan problem.
Tror att konsten är att sänka tempot och andas lugnt genom näsan, alltså hålla munnen stängd. Sen är det är ju en fördel att välja en flack runda, så man slipper öka pulsen och andningen i backarna.
Själv har jag prov
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 12:11Jag var ute och joggade i -18 häromdan utan bekymmer. Det jag gör är som nån skrev tidigare - sänker tempot och andas in genom näsan. Ett annat tips är att springa med en buff eller halsduk över (eller som en strut en bit framför) munnen. Det blir fuktigt
Jag var ute och joggade i -18 häromdan utan bekymmer. Det jag gör är som nån skrev tidigare - sänker tempot och andas in genom näsan. Ett annat tips är att springa med en buff eller halsduk över (eller som en strut en bit framför) munnen. Det blir fuktigt
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 12:30Ner till -20 brukar jag klara mig men då har jag dragit rånarluvan över huvudet & andas genom den samt sänkt tempot.
Försöker jag höja tempot behöver jag mer -20 gradig luft och det är ingen höjdare alls.Jag testade en annan typ av värmeväxlare en gång
Ner till -20 brukar jag klara mig men då har jag dragit rånarluvan över huvudet & andas genom den samt sänkt tempot.
Försöker jag höja tempot behöver jag mer -20 gradig luft och det är ingen höjdare alls.
Jag testade en annan typ av värmeväxlare en gång
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 12:32Lite tar jag kanske i, men faktiskt mindre än man skulle kunna tro. Jag har ganska känsliga luftrör antar jag (astmapotential?).
En Airtrim kan du inte stoppa in i munnen, det är en ansiktsmask - eller, du kan försöka men det skulle nog se ganska roligt
Lite tar jag kanske i, men faktiskt mindre än man skulle kunna tro. Jag har ganska känsliga luftrör antar jag (astmapotential?).
En Airtrim kan du inte stoppa in i munnen, det är en ansiktsmask - eller, du kan försöka men det skulle nog se ganska roligt
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 12:36Jo den såg jag men detta var en annan variant som sagt.
Jo den såg jag men detta var en annan variant som sagt.
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 12:38Jo, jag tyckte bara det skulle se så roligt ut om man blandade ihop dem 🙂
Jo, jag tyckte bara det skulle se så roligt ut om man blandade ihop dem 🙂
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 12:45Var -9 nu och gick bra, svettades ganska mycket... sen upptäckte jag att jag haft medvind, hemvägen var desto kyligare.
Klarar inte att andas bara genom näsan men in genom näsan, ut genom munnen så går det ok.Men en buff vore bra, halsduken stannar ju i
Var -9 nu och gick bra, svettades ganska mycket... sen upptäckte jag att jag haft medvind, hemvägen var desto kyligare.
Klarar inte att andas bara genom näsan men in genom näsan, ut genom munnen så går det ok.
Men en buff vore bra, halsduken stannar ju i