Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 13:25Jag har en löparjacka med ganska hög hals, om man då riggar halsduken så att den sticker upp som en strut ur jackan så kan man andas ner i den struten och det värmer luften rätt bra faktiskt. Inga problem med att den flyttar sig heller, iaf inte för mig s
Jag har en löparjacka med ganska hög hals, om man då riggar halsduken så att den sticker upp som en strut ur jackan så kan man andas ner i den struten och det värmer luften rätt bra faktiskt. Inga problem med att den flyttar sig heller, iaf inte för mig s
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 18:27Jag har inte testat kallare än -8 och jag vet inte om jag kommer att få kallare än så i Göteborg
Jag har inte testat kallare än -8 och jag vet inte om jag kommer att få kallare än så i Göteborg
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 21:29har vart runt -20 förra helgen här, var visserligen inte ute då men ser inga som helst problem med det. Det är blåsten som jag skulle störa mej på, så länge det är vindstilla så ska kvicksilvret vara jävligt blått innan man ger sej
har vart runt -20 förra helgen här, var visserligen inte ute då men ser inga som helst problem med det. Det är blåsten som jag skulle störa mej på, så länge det är vindstilla så ska kvicksilvret vara jävligt blått innan man ger sej
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 22:44Hittills den här vintern har det varit -24 några dagar och det var inga problem att springa. Var såklart tvungen ha lite varmare vantar och mössa.
När jag var yngre och bodde i norrbotten minns jag att jag ibland tränade vid -30 grader, men då måste man t
Hittills den här vintern har det varit -24 några dagar och det var inga problem att springa. Var såklart tvungen ha lite varmare vantar och mössa.
När jag var yngre och bodde i norrbotten minns jag att jag ibland tränade vid -30 grader, men då måste man t
Quote from Funbeat user on 24 December 2009, 22:55Som en del påpekat.
Vinden är värre än kylan.
Finns då båda bör man väl hålla sig inomhus.Har fullföljt 2 marathonlopp sub 4 timmar med minus > 12 grader.
Båda gångerna - vindstilla. Inga problem med jämn fart.
Som en del påpekat.
Vinden är värre än kylan.
Finns då båda bör man väl hålla sig inomhus.
Har fullföljt 2 marathonlopp sub 4 timmar med minus > 12 grader.
Båda gångerna - vindstilla. Inga problem med jämn fart.
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 07:29Sprang 1 gång vid - 12 o fick 1 jädra rethosta efter...så under - 10,så får det vara..
Sprang 1 gång vid - 12 o fick 1 jädra rethosta efter...så under - 10,så får det vara..
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 11:07Nånstans runt minus 15 börjar halsen ta stryk om jag inte har nåt för munnen. Sen fryser ofta önen ihop vid minus 18 eller kallare om jag inte har glasön. Med skidglasön, luftväxlare o måttligt tempo klarar man väldigt kallt
Nånstans runt minus 15 börjar halsen ta stryk om jag inte har nåt för munnen. Sen fryser ofta önen ihop vid minus 18 eller kallare om jag inte har glasön. Med skidglasön, luftväxlare o måttligt tempo klarar man väldigt kallt
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 11:14Mjae, nånstans vid -24 går väl gränsen (H) sen får man kanske börja använda värmeväxlare.
http://www.hoax.se/iksu/DSC00325.jpg
Fast man får en del blickar när det är så kallt 😉
Mjae, nånstans vid -24 går väl gränsen (H) sen får man kanske börja använda värmeväxlare.
http://www.hoax.se/iksu/DSC00325.jpg
Fast man får en del blickar när det är så kallt 😉
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 11:49En sån här fungerar ju för mopedister. Fast man kanske måste springa galet fort för att få till den önskade luftkudden framför ansiktet (?)
BILD:www.surplus.se/components/com_virtuemart/shop_image/product/7c4cd05e71537d01afcaa168334e14bd.jpg
En sån här fungerar ju för mopedister. Fast man kanske måste springa galet fort för att få till den önskade luftkudden framför ansiktet (?)
BILD:www.surplus.se/components/com_virtuemart/shop_image/product/7c4cd05e71537d01afcaa168334e14bd.jpg
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 12:10En sådan kan också fungera
BILD:http://img138.imageshack.us/i/norm47c326131d522hannib.jpg/
En sådan kan också fungera
BILD:http://img138.imageshack.us/i/norm47c326131d522hannib.jpg/