Quote from Guest on 13 September 2012, 17:41OS i London 2012. Ruta Meilutyte, 15 år gammal, vinner damernas 100m bröstsim. Ye Shiwen, 16 år, vinner 200 och 400m medley. Tror även det var någon annan tonåring som vann guld.
Tittar vi lite bakåt har vi även Sveriges egen Sarah Sjöström som slog igen
OS i London 2012. Ruta Meilutyte, 15 år gammal, vinner damernas 100m bröstsim. Ye Shiwen, 16 år, vinner 200 och 400m medley. Tror även det var någon annan tonåring som vann guld.
Tittar vi lite bakåt har vi även Sveriges egen Sarah Sjöström som slog igen
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 17:51Faktiskt en intressant fråga som jag inte har något svar på.
Konstigt bara att ditt inlägg är en ordagrann kopia på ett inlägg gjort (Ed.: för en månad sedan) på Flashbacks forum
https://www.flashback.org/t1931810
Faktiskt en intressant fråga som jag inte har något svar på.
Konstigt bara att ditt inlägg är en ordagrann kopia på ett inlägg gjort (Ed.: för en månad sedan) på Flashbacks forum
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 18:43Att just unga flickor kan konkurrera med äldre kvinnor på ett annat sätt än unga pojkar kan med män, är jag övertygad beror på att vuxna kvinnors bröst och höfter bromsar.
Att just unga flickor kan konkurrera med äldre kvinnor på ett annat sätt än unga pojkar kan med män, är jag övertygad beror på att vuxna kvinnors bröst och höfter bromsar.
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 19:45Varför är det konstigt? Han kanske inte fick svar där och försökte på funbeat.
Varför är det konstigt? Han kanske inte fick svar där och försökte på funbeat.
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 20:57oj, tänkte inte på att det kunde vara samma person bakom båda identiteterna...
oj, tänkte inte på att det kunde vara samma person bakom båda identiteterna...
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 13:29Samma i gymnastik.
Jag antar att det beror på att vatten bromsar mycket mer än luft. Så din stryka realtivt din egen kropp är mycket viktigare. Sen tror jag det spelar roll att simning är så pass skonsamt att man i väldigt tidig ålder kan börja träna väl
Samma i gymnastik.
Jag antar att det beror på att vatten bromsar mycket mer än luft. Så din stryka realtivt din egen kropp är mycket viktigare. Sen tror jag det spelar roll att simning är så pass skonsamt att man i väldigt tidig ålder kan börja träna väl
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 16:37Mattias, jag tror du har en poäng där. Dels det och även att simning handlar så mycket om teknik och inte styrka. Det som också är intressant är ju att i simning finns det både tonåringar och relativt gamla utövare i världstoppen, vilket inte är fallet i
Mattias, jag tror du har en poäng där. Dels det och även att simning handlar så mycket om teknik och inte styrka. Det som också är intressant är ju att i simning finns det både tonåringar och relativt gamla utövare i världstoppen, vilket inte är fallet i
Quote from Funbeat user on 14 September 2012, 18:36Gissar att man som ung har en väldigt smidig kropp som kan ge väldigt bra glid. När man blir äldre har man t ex ofta lite bredare o större axlar, o dessutom stelare axlar o vrister.
Gissar att man som ung har en väldigt smidig kropp som kan ge väldigt bra glid. När man blir äldre har man t ex ofta lite bredare o större axlar, o dessutom stelare axlar o vrister.
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 17:57Nu väntar vi på Ryans teori. 😉
Nu väntar vi på Ryans teori. 😉
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 06:39Så långt ifrån färdigväxt är man inte vid 14-15 års ålder. Sjöström var väl närmare 180 lång redan då, för övrigt.
Inom cykel ser man ofta i att de runt 15-18 utan problem hänger med uppför och får riktigt bra tider i t ex backtempolopp. Där beror det tr
Så långt ifrån färdigväxt är man inte vid 14-15 års ålder. Sjöström var väl närmare 180 lång redan då, för övrigt.
Inom cykel ser man ofta i att de runt 15-18 utan problem hänger med uppför och får riktigt bra tider i t ex backtempolopp. Där beror det tr