Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 12:23""Lite intressant att det verkar finnas färre underbarn bland killarna. Annars tror jag att en delorsak är att de som tränat intensivt sedan de var 8-10 helt enkelt tröttnar när de är 18-20, och därmed inte realiserar sin fulla fysiska potential""
Killar
""Lite intressant att det verkar finnas färre underbarn bland killarna. Annars tror jag att en delorsak är att de som tränat intensivt sedan de var 8-10 helt enkelt tröttnar när de är 18-20, och därmed inte realiserar sin fulla fysiska potential""
Killar
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 19:52Anders Nilsson, effekt är rätt tydligt storleksberoende. Exakt varför vet jag inte, men så är det. Lätt att mäta och studera inom cykling eftersom det är så lekande lätt att testa där. Jag gissar att det delvis har att göra med att det är en större volym
Anders Nilsson, effekt är rätt tydligt storleksberoende. Exakt varför vet jag inte, men så är det. Lätt att mäta och studera inom cykling eftersom det är så lekande lätt att testa där. Jag gissar att det delvis har att göra med att det är en större volym
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 20:09Rasmus, simma mer, tänk mindre.
Rasmus, simma mer, tänk mindre.
Quote from Funbeat user on 21 September 2012, 23:16Äh, lägg ägg! Diskussionen handlar om just det jag diskuterar. Såna idiotkommentarer kan du slänga i dass.
Äh, lägg ägg! Diskussionen handlar om just det jag diskuterar. Såna idiotkommentarer kan du slänga i dass.
Quote from Funbeat user on 22 September 2012, 00:00Jag håller inte på med knyppling. Varför skulle jag då hålla på att analysera varför gamla tanter är bra på det?
Här handlar det om simning. Simmar du? Om ja, fortsätt älta.
Jag håller inte på med knyppling. Varför skulle jag då hålla på att analysera varför gamla tanter är bra på det?
Här handlar det om simning. Simmar du? Om ja, fortsätt älta.
Quote from Funbeat user on 22 September 2012, 10:37Appappapp! Knyppling råkar vara ett av mina expertområden! (Nu är jag faktiskt seriös.) Och i allmänhet är det så att ju yngre du är när du börjar desto duktigare blir du. 5-6 år är lagom, då har man chansen att kunna både bli snabb och tekniskt duktig. H
Appappapp! Knyppling råkar vara ett av mina expertområden! (Nu är jag faktiskt seriös.) Och i allmänhet är det så att ju yngre du är när du börjar desto duktigare blir du. 5-6 år är lagom, då har man chansen att kunna både bli snabb och tekniskt duktig. H
Quote from Funbeat user on 22 September 2012, 11:30Rasmus: Större motor ja, men också tyngre kaross. Det som är intressant är väl effekt/vikt förhållandet och inte bara effekt om man nu skall ta upp detta. Fast simning handlar väl ändå mer om teknik och att minimera motståndet.
Rasmus: Större motor ja, men också tyngre kaross. Det som är intressant är väl effekt/vikt förhållandet och inte bara effekt om man nu skall ta upp detta. Fast simning handlar väl ändå mer om teknik och att minimera motståndet.