Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 09:34Som en anekdot: Kollegans 8-åring är jätteduktig på att simma, hållt på sen baby-plask. Men när hon fick hoppa upp en grupp för att hon var för bra för sin grupp så blev det bara pannkaka. Lillan fick helt plötsligt simma med de stora och starka 10-åringa
Som en anekdot: Kollegans 8-åring är jätteduktig på att simma, hållt på sen baby-plask. Men när hon fick hoppa upp en grupp för att hon var för bra för sin grupp så blev det bara pannkaka. Lillan fick helt plötsligt simma med de stora och starka 10-åringa
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 09:38Svårt det där med grupper, och förväntningar. Brorsdottern slutade simma när de tyckte hon skulle träna för många dar i veckan - det krockade med gymnastiken, som också krävde att hon skulle träna flera dagar i veckan.
Svårt det där med grupper, och förväntningar. Brorsdottern slutade simma när de tyckte hon skulle träna för många dar i veckan - det krockade med gymnastiken, som också krävde att hon skulle träna flera dagar i veckan.
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 23:11"8 timmar i veckan för 10-åringarna!? Stackars barn..."
Vi torde vara ganska många på det här simforumet som haft just den uppväxten. Det är klart att de flesta 10-åringar hellre sitter och spelar TV-spel istället. De blir naturligtvis aldrig simmare. K
"8 timmar i veckan för 10-åringarna!? Stackars barn..."
Vi torde vara ganska många på det här simforumet som haft just den uppväxten. Det är klart att de flesta 10-åringar hellre sitter och spelar TV-spel istället. De blir naturligtvis aldrig simmare. K
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 09:48Jag tycker att 10-åringar ska hinna göra andra saker också. Som att läsa läxor, städa sina rum, lära sig "ha tråkigt", fri lek med syskon och kamrater, spela något musikinstrument, vara med i nån uppbygglig frilufts-/uteaktivitet, vara med i hemmets aktiv
Jag tycker att 10-åringar ska hinna göra andra saker också. Som att läsa läxor, städa sina rum, lära sig "ha tråkigt", fri lek med syskon och kamrater, spela något musikinstrument, vara med i nån uppbygglig frilufts-/uteaktivitet, vara med i hemmets aktiv
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 10:04Fast det där är det också skillnad på.
Jag hade perioder när jag hade flera aktiviteter från mån - fre, på mellanstadiet, och jag fick för det mesta ta mig till allihop själv. Nuförtiden skjutsas barn väldigt mycket mer. Sedan var mycket också mycket närm
Fast det där är det också skillnad på.
Jag hade perioder när jag hade flera aktiviteter från mån - fre, på mellanstadiet, och jag fick för det mesta ta mig till allihop själv. Nuförtiden skjutsas barn väldigt mycket mer. Sedan var mycket också mycket närm
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 10:32Precis så upplever jag det också. När jag var liten så spelade man blockflöjt och sjöng i kören i sin musiksal när skoldagen var slut. Nu måste man skjutsa barnen till Kulturskolan. Bor man t.ex. i Ljungsbro och jobbar i Linköping blir det ett trollande u
Precis så upplever jag det också. När jag var liten så spelade man blockflöjt och sjöng i kören i sin musiksal när skoldagen var slut. Nu måste man skjutsa barnen till Kulturskolan. Bor man t.ex. i Ljungsbro och jobbar i Linköping blir det ett trollande u
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 11:27Nu tycker jag diskussionen glidit iväg en bit ifrån ämnet. Vill ni diskutera barnuppfostran så finns det ju andra forum. 😉
Nu tycker jag diskussionen glidit iväg en bit ifrån ämnet. Vill ni diskutera barnuppfostran så finns det ju andra forum. 😉
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 11:51Ursäkta om vi störde ... Men barnuppfostran spelar in. En del ungar har fem aktiviteter i veckan och har massor med energi, men vill inte simma tio timmar i veckan, andra vill inte göra "nånting", eller iaf inte något som räknas som "nånting", men en del
Ursäkta om vi störde ... Men barnuppfostran spelar in. En del ungar har fem aktiviteter i veckan och har massor med energi, men vill inte simma tio timmar i veckan, andra vill inte göra "nånting", eller iaf inte något som räknas som "nånting", men en del
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 16:01Jag tror det kan vara så, som någon var inne på, att simning är så pass skonsamt för kroppen att man kan börja träna relativt mycket redan i tidig ålder och därmed bli väldigt duktig, samt att det handlar mycket om teknik och inte så mycket om styrka. Det
Jag tror det kan vara så, som någon var inne på, att simning är så pass skonsamt för kroppen att man kan börja träna relativt mycket redan i tidig ålder och därmed bli väldigt duktig, samt att det handlar mycket om teknik och inte så mycket om styrka. Det
Quote from Funbeat user on 20 September 2012, 19:50¨Lite intressant att det verkar finnas färre underbarn bland killarna. Annars tror jag att en delorsak är att de som tränat intensivt sedan de var 8-10 helt enkelt tröttnar när de är 18-20, och därmed inte realiserar sin fulla fysiska potential
¨Lite intressant att det verkar finnas färre underbarn bland killarna. Annars tror jag att en delorsak är att de som tränat intensivt sedan de var 8-10 helt enkelt tröttnar när de är 18-20, och därmed inte realiserar sin fulla fysiska potential