Quote from Fredric Lagerström on 29 October 2009, 22:19Jag är typen som lätt drar iväg alldeles för fort på tävling. Hur mycket jag än har intalat mig innan att jag ska hålla mitt tänkta tempo. Jag har ingen gps utan får kvitto på tempot vid första km markeringen. Fötterna bara stolpar på och det knappt så ja
Jag är typen som lätt drar iväg alldeles för fort på tävling. Hur mycket jag än har intalat mig innan att jag ska hålla mitt tänkta tempo. Jag har ingen gps utan får kvitto på tempot vid första km markeringen. Fötterna bara stolpar på och det knappt så ja
Quote from Sissel Svanøe on 29 October 2009, 22:27Det är inte alls mystiskt, B.
Det kallas för nummerlappseffekten och är ett välkänt fenomen i vissa kretsar.
Har jag hört.
(H)
Det är inte alls mystiskt, B.
Det kallas för nummerlappseffekten och är ett välkänt fenomen i vissa kretsar.
Har jag hört.
(H)
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 14:24Med adrenalin pumpande i venerna så går det fort 😉
Är man en tävlingmänniska så kan man offra mycket på en tävling. Det finns många krafter som (åtminstone för mig) är helt ömöjliga att plocka fram på en träning. Dessutom vill man ju inte ta ut sig helt
Med adrenalin pumpande i venerna så går det fort 😉
Är man en tävlingmänniska så kan man offra mycket på en tävling. Det finns många krafter som (åtminstone för mig) är helt ömöjliga att plocka fram på en träning. Dessutom vill man ju inte ta ut sig helt
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 14:36För mig är det gigantisk skillnad mellan träning och tävling. Om det bara skiljde 17 sekunder (eller 1%) mellan ett 5 km-lopp och en 5 km träningsrunda så skulle jag tycka att det var anmärkningsvärt lite skillnad.
För mig är det gigantisk skillnad mellan träning och tävling. Om det bara skiljde 17 sekunder (eller 1%) mellan ett 5 km-lopp och en 5 km träningsrunda så skulle jag tycka att det var anmärkningsvärt lite skillnad.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 14:43Håller med Pontus.
För mig kan det handla om en skillnad på 3 min per mil.
Håller med Pontus.
För mig kan det handla om en skillnad på 3 min per mil.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 14:59Samma här. När jag sprungit Cityloppet har jag dundrat fram med farter jag inte visste att jag hade.
Före ett lopp kan jag känna "nej, jag ska ta det lugnt, det är nog inte en så bra dag, och sedan så ränner jag iväg utan att veta hur det gick till".
Tr
Samma här. När jag sprungit Cityloppet har jag dundrat fram med farter jag inte visste att jag hade.
Före ett lopp kan jag känna "nej, jag ska ta det lugnt, det är nog inte en så bra dag, och sedan så ränner jag iväg utan att veta hur det gick till".
Tr
Quote from Fredric Lagerström on 30 October 2009, 15:09Tja, man kan ju ändå springa i TTF (tänkt tävlingsfart) innan ett lopp, fast kortare sträckor då. Sen om man råkar gå under TTF på själva tävlingen så gör ju det inget.
Tja, man kan ju ändå springa i TTF (tänkt tävlingsfart) innan ett lopp, fast kortare sträckor då. Sen om man råkar gå under TTF på själva tävlingen så gör ju det inget.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 18:54Eheee....men vad är då B Hahn för konstig prick....som springer fortare på träning än under tävling???????...Fel på klockan??? Fel distans???? Knäppte av den fel på båda gångerna????....Alla säger ju åt dig att det går fortare på tävling än på träning..el
Eheee....men vad är då B Hahn för konstig prick....som springer fortare på träning än under tävling???????...Fel på klockan??? Fel distans???? Knäppte av den fel på båda gångerna????....Alla säger ju åt dig att det går fortare på tävling än på träning..el
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 19:33Jag använder inga klockor eller tid. Börjar ofta för fort men har lärt sig efter åren. Men det är fakta till mig när man får nummerlapp på bröstet.då blir det fart! man blir som en annan människa. Springer ofta 2-3 min bättre tider på 5km sträcka på tävli
Jag använder inga klockor eller tid. Börjar ofta för fort men har lärt sig efter åren. Men det är fakta till mig när man får nummerlapp på bröstet.då blir det fart! man blir som en annan människa. Springer ofta 2-3 min bättre tider på 5km sträcka på tävli
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 22:17kjell, du har vänt på det.
B Hahn ifrågasatte om det verkligen kunde vara rätt att loppet gick snabbare än träningen trots att han tog ut sig mer på träningen (upplevd känsla)
kjell, du har vänt på det.
B Hahn ifrågasatte om det verkligen kunde vara rätt att loppet gick snabbare än träningen trots att han tog ut sig mer på träningen (upplevd känsla)