Quote from Funbeat user on 4 April 2012, 09:46Har faktiskt ett par lösa muddar, tänkt sticka ett par när jag är färdig med nuvarande projekt ... Inte bara cykeltröjor som är korta i ärmarna.
Har faktiskt ett par lösa muddar, tänkt sticka ett par när jag är färdig med nuvarande projekt ... Inte bara cykeltröjor som är korta i ärmarna.
Quote from Funbeat user on 4 April 2012, 16:54Alla är ju olika känsliga för om det är för varmt eller för kallt. Man får nog försöka prova sig fram till vad som passar.
När det är sånthär april-väder, typ 5-15 grader, växlande molnighet och blåst, kan jag lätt ha underställströja, cykeltröja eller
Alla är ju olika känsliga för om det är för varmt eller för kallt. Man får nog försöka prova sig fram till vad som passar.
När det är sånthär april-väder, typ 5-15 grader, växlande molnighet och blåst, kan jag lätt ha underställströja, cykeltröja eller
Quote from Funbeat user on 4 April 2012, 17:00Det handlar egentligen inte om piloten är känslig men det är lederna, och det visat sig efter 20 år.
Jag har redan sett den första hurtbullen komma med korta cykelbyxor. Fast han skulle kanske bara cykla en kvart.
Det handlar egentligen inte om piloten är känslig men det är lederna, och det visat sig efter 20 år.
Jag har redan sett den första hurtbullen komma med korta cykelbyxor. Fast han skulle kanske bara cykla en kvart.
Quote from Funbeat user on 4 April 2012, 17:10Han skall nog cykla vättern, men kommer nog att få ont i knäna (Före, under och efter loppet).
För övrigt skall man inte ha för mycket kläder så att man blir blöt och svettig, men hålla knän och leder varma (t+)
Han skall nog cykla vättern, men kommer nog att få ont i knäna (Före, under och efter loppet).
För övrigt skall man inte ha för mycket kläder så att man blir blöt och svettig, men hålla knän och leder varma (t+)
Quote from Funbeat user on 4 April 2012, 17:16Jag tycker att man ganska lätt kan frysa om låren, men värst är helt klart knäna och händerna. Skidjackan är skön för den går ju över handlederna. Vanliga stickade fingervantar är uselt på precis alla sätt.
Jag tycker att man ganska lätt kan frysa om låren, men värst är helt klart knäna och händerna. Skidjackan är skön för den går ju över handlederna. Vanliga stickade fingervantar är uselt på precis alla sätt.
Quote from Berit Bengtson on 4 April 2012, 18:42Nisse Mandus skrev:
> För övrigt skall man inte ha för mycket kläder så att man blir blöt
> och svettig, men hålla knän och leder varmaPrecis.
Mina favoritplag har WS ytterst och endast på framsidan, dvs mot fartvinden.
På så sätt ventileras baksidan
Nisse Mandus skrev:
> För övrigt skall man inte ha för mycket kläder så att man blir blöt
> och svettig, men hålla knän och leder varma
Precis.
Mina favoritplag har WS ytterst och endast på framsidan, dvs mot fartvinden.
På så sätt ventileras baksidan
Quote from Funbeat user on 4 April 2012, 23:00Jag har ett på endura byxor, Windstopper på framsidan och mer öppen stretch på baksidan.+ en windstopperjacka på överkroppen.
Under detta cykelbyxor och tunn underställströja. detta funkar från -5 till+5.
är det kallare kan man komplettera med vindkallin
Jag har ett på endura byxor, Windstopper på framsidan och mer öppen stretch på baksidan.+ en windstopperjacka på överkroppen.
Under detta cykelbyxor och tunn underställströja. detta funkar från -5 till+5.
är det kallare kan man komplettera med vindkallin
Quote from Funbeat user on 4 April 2012, 23:02😀 vanliga stickade vantar vore jättebra om inte ullstickning har en benägenhet att INTE komma överens med diverse moderna material som kardborrar. Stickade vantar brukar jag nämligen ha gjort _själv_ med > 50% längre muddar än det står i beskrivningarna
😀 vanliga stickade vantar vore jättebra om inte ullstickning har en benägenhet att INTE komma överens med diverse moderna material som kardborrar. Stickade vantar brukar jag nämligen ha gjort _själv_ med > 50% längre muddar än det står i beskrivningarna
Quote from Funbeat user on 7 April 2012, 18:53gällande långa tights, man ska ju undvika dubbla lager i grenen som kan knöla sig. Jag klippte ett stort hål i grenen på mina Nike långtights, följde linjen efter vadderingen på de korta cykelbyxorna. Långatightsen med hål tas på först, sedan de korta cyk
gällande långa tights, man ska ju undvika dubbla lager i grenen som kan knöla sig. Jag klippte ett stort hål i grenen på mina Nike långtights, följde linjen efter vadderingen på de korta cykelbyxorna. Långatightsen med hål tas på först, sedan de korta cyk
Quote from Funbeat user on 7 April 2012, 18:57Varför använder du inte långa cykelbyxor?
Varför använder du inte långa cykelbyxor?