Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag behöver tips på hur jag succesivt ska kunna nå mitt mål att springa 1 mil utan att stanna. Har upplevt förut om åren när jag tränat att jag bara kommer till en viss gräns (och det ganska snabbt) sedan tar det stopp.
Springer nu 6 km utan större proble

Öka succesivt. Tex löp 6 km gå 500m löp500m . Fortsätt så till du springer 7 km lägg sedan på km eftersom. Låt det ta tid så du slipper skador. Öka inte löpsträcka flera ggr under en vecka utan som sagt ta det lugnt sommaren är lång.

Kolla på marathon.se. Där finns träningsprogram till Tjejmilen och på så sätt kommer du ju att nå ditt mål i slutet av sommaren.

Spring på nya ställen. Variation gör att kroppen inte låser sig på en vis nivå.

Lägg in ett pass på 10 km. Kör växlande gå och jogga. Då vänjer du kroppen vid träningstiden.

Variation är bra.

Ananrs: När du har sprungit 6 km, gå en minut och spring 2 km till. Det gör inget om det går sakta. Det är tiden som ger träningeffekten för dig, inte farten

Tack för tipsen....
Jag körde lite intervall igår och dagen före det tog jag en mördarbacke gåendes.
Det kändes bra.
Det är väl bara att köra på när det känns motigt antar jag?

En till fråga? När man är nybörjare hur lång återhämtning ska man ha mellan

Anna V...jag tror att du behöver en träningskompis. En tjej som kanske kutar en massa kilometrar i veckan och som försiktigt och snällt kan vara med dig över den hör första milen. Tror att det mest är oro,änglan,förväntningar på fiasko etc,etc....
Du kan

Hej Kjell!

Ja en träningskompis med lite erfarenhet vore bra. Har tänkt på det. Men hur får jag tag på någon?
Jag får försöka annonsera här på FunBeat.....:-)
Jag behöver definitivt någon som piskar mig när det börjar kännas tungt och motivera mig när ja

Jag håller med ovanstående:

- Variera löpningen. Spring intervaller, på olika ställen, olika långa sträckor. Det gör att kroppen inte anpassar sig efter en viss bana eller längd. Det gör också löpningen mer varierad och risken att man tröttnar är mindre.

Tja en sak är ju säker.!? Du lär väl inte attrahera någon löpare i din närmaste omgivning genom att vara så hemlig å försynt som du är i dina rader. Inte vad du bor å inte vem du är å inte ens vilken fotbollsklubb/hockyklubb du håller på?????
Vill ha en l