Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Träningskompis önskar jag mig en ibland, men sedan märker jag att det rätt ofta verkar verka åt motsatt håll.
Kompisen kan inte, och så blir träningen inte av.
Den perfekta träningskompisen ska ju ofta vara liiiite duktigare och mer erfaren än man själv,

"Den perfekta träningskompisen ska ju ofta vara liiiite duktigare och mer erfaren än man själv, kunna lite mer," - man skall alltså ställa högre krav på sin träningskompis än vad träningskompisen kan ställa på en själv? Låter inte rätt i mina öron. Är int

"man skall alltså ställa högre krav på sin träningskompis än vad träningskompisen kan ställa på en själv? Låter inte rätt i mina öron."
Det är precis det jag menar är ett problem, om ngn är min perfekta träningkompis, kanske jag inte är lika bra för honom

Jag kör med flera träningskompisar.. En som jag går på spinning med och har kul, gymar och snackar skit med i bastun! En killkompis som jag blir fly förbannad på när han springer ifrån mig på löprundorna i skogen som då pushar mig att springa lite snabbar

Jag tror att det är 2 saker.

1. Mycket sitter i huvudet. Tänker man att 10km,21km eller ett marathon är långt och ger upp för lätt, så kommer det att bli mycker svårare !
(se på alla Ultralöpare som springer 100 -200 km).
(jag själv och säkert många andr

Lingling: tack, då är jag med! (t+)

Jag reagerade på samma sätt som Fredrika faktiskt, men nu är jag också med. 🙂

Om man vill ha någon som ensidigt peppar och stöttar en själv är det en coach man behöver och inte en träningskompis. Och sådana brukar man betala för. 🙂

"Om man vill ha någon som ensidigt peppar och stöttar en själv är det en coach man behöver och inte en träningskompis. Och sådana brukar man betala för."

Det var riktigt bra och tankeväckande sagt. Har själv börjat känna mig ganska sliten på alla kompisa

Det förstår jag fullständigt Fredrika, det finns en gräns....

Inte bara tärande omgivning - den måste vara närande också. 🙂

Jag hjälper ett antal löpare med träning och feedback utan att ta betalt för det.

Tycker inte det är tärande utan väldigt närande för mig eftersom jag inspireras av deras utveckling.

Har blivit erbjuden ersättning för det men tackat nej eftersom jag då