Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur lägger ni upp er träning?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är förvirrad. Funderar på att helt enkelt köra i 3 veckor:
45 min 2 gånger i veckan och sen långpass minst 70 min 1 gång i veckan.
Och sen en vecka köra 1 intervall och 1 backträning och ett långpass....

och sen fortsätta så....3:1 helt enkelt..

hur

Jag kör ganska enkelt och siktar på att köra ungefär likadant varje vecka. Eventuella lugnare veckor kommer automatiskt då jag är upptagen med annat.

2 kortare och mer tekniska pass på tisdag och torsdag lunch. Varieras lite mellan snabbdistans, obanad t

Upplägget tycker jag e svårt... Jag tänkte springa GBGvarvet för första gången nästa år. Vill inte ta ut mig för mycket nu, men ändå börja uppladdningen. Varva kondition och styrka kanske? Köra spinnig o löpning. Är det en bra start tror ni? O sedan satsa

har insett efter att ha tränat ett par ggr med spikskorna
att det bli lite lugnare tempo i vinter än jag vant mig vid nu.
det är tyngre, så det blir styrketräning samtidigt;)

Marie, är det halvmaradistansen Du vill åt?

Vad gäller långpassen brukar jag räkna baklänges. Dvs veckan innan loppet vill jag ha ett långpass på runt 18 km. Sen räknar jag minus 10% för varje vecka bakåt. 16,2 km veckan innan, 14,6 km veckan dessförinna

Det lät som en väldigt intressant variant. Den ska nog jag försöka anama. 🙂

Så korrekt att det är halvmarandistans jag vill åt:-)
Men för nu, när jag inte direkt har något lopp att träna till så tänkte jag köra tid, alltså 70 min långpass och det lugna 40-45 min.

Vill ju framförallt klara en mil utan större hinder till våren.

Givetvis kör man på tid om det passar en bättre, Marie.

Istället för intervaller/backar, som kanske är i det tuffaste laget i början, kan Du använda en lite kortare runda på kanske 5 km, och klocka Dig på den en gång i veckan.

Tror att det kallas snabb

Jobbigt att vara förvirrad. Men rätt gött också.

Efter Lidingöloppet blir det bara njutträning för att hålla igång, minst tre ggr/vecka. Strax innan jul brukar träningsivern komma tillbaka och jag fixar till ett träningsprogramm med inriktning mot något

Ahhh, smart Sylvia!

Då får jag ju både långdistans och snabbhet på kort distans!!
Då ändrar jag mig - ska testa det. Så börjar jag med backträning och intervaller i januari - februari.

Sen i april-maj börjar jag med träningsupplägget på marathon.se ti