Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur lång är säsongen?
You need to log in to create posts and topics.

Det skulle vara kul och höra hur länge alla andra cyklar. Själv har jag ställt in cykeln för vinterförvaring. Finns här några tokar som fortfarande cyklar? Tips på kläder emottages tacksamt. Och när slutar er utomhus säsong i sånna fall?

Cyclocrossäsongen har börjat nu.

Slutar? Lite lugnare fikaturer under Oktober och sedan rullar det på igen.

Jag cyklar än (även om det endast blir under helgerna) och lär säkert göra det ett tag till, om vädret är hyfsat.
På benen är det ännu korta byxor, som ibland kompletteras med knävärmare...vid kallare temp, så blir benvärmare aktuellt.
På överkroppen är d

Här på bästkusten funkar det fint att cykla året runt. Vädret i januari är ungefär som nu i september, fast några grader kallare.

Hade jag bott mer in i landet eller (ve och fasa) i Norrland, då hade jag nog bara nödcyklat vintertid. Snö och slask är det

Under min uppväxts vintrar i Västerbotten så gick det utmärkt att cykla. Slask var ovanligt. Det går dock väldigt trögt när det är -30...

Men den göteborgska kylan är svårare att klä sig mot...
Något med hav och regn och fukt 😉

Jag tycker inte att det varit riktigt kallt här en enda gång sedan 1987. -45 i Lannavaara var däremot kallt...

Men folk tål kyla olika bra, Fredrik. Vi kan inte alla vara supermänniskor som kan bromsa bättre än alla andra och få värmeslag i snöstorm. Jag lider tyvärr av Raynauds, och då är även ganska måttlig kyla väldigt påfrestande. Inte så roligt att cykla med

Landsvägssäsongen började andra mars i år och slutar nog någon gång i mitten av november.

MTB kör jag året runt. Med dubbdäck, ett par bra vinterskor, en tunn mössa under hjälmen, skidhandskar, vintertights och klädsel i flera lager på överkroppen klarar