Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur lång är säsongen?
You need to log in to create posts and topics.

För min del är det nog dags efter denna helg. Ska just börja packa cykel för resa till Sthlm o Roslagshösten, har varit lite tveksam då jag snörvlat senaste dagarna men hon får åka dit. Mår jag kass i morgon så får jag bryta.
Men det börjar bara kallt nu.

Va två veckor sen jag cyklade senaste. Men säsongen är inte över än. När tempraturen kryper under 0 så känner jag mig färdig. Men de är ju absolut inte omöjligt att de inte händer fören i december.

Cykelpendlar året runt, säsongen tar aldrig slut (varför skulle man vilja det?)
Fast seriös träning börjar först i mars-april, nu är det snart långfärdsskridskosäsong 🙂

"det ska vara shorts o T-shirt "

En del kan inte hantera frihet under ansvar..

Jag cyklar också året runt. Men precis som vissa andra här har jag stora problem med frusna händer (förfrysningsskada). Så vid minusgrader blir rundan kortare än 1h, även med rejäla hanskar. Däremot kan man ju ta flera korta rundor under samma dag 😉

Jag cyklar året runt men drar gränsen vid -10 grader.

Fredrik, det var -18 grader en nyårsafton i början på 90-talet. Jag tyckte det var lite väl friskt.
Jag bryr mig inte så mycket om kyla, det är väl bara att klä sig därefter, men för mig är det mörker och halka som gör att min *säsong* går mot sitt slut.

Nästan alla seriöst satsande cyklister cyklar utomhus året runt. Minst två av klubbarna i Göteborg organiserar träningsrundor på lördagar och/eller söndagar under den mörkaste delen av "den eviga hösten".

Dubbdäck och bra lyse finns till rimlig penning nuförtiden så det går bra att fortsätta cykla.
Jag tycker det är tristast att cykla i skymning, när det väl är mörkt blir det lättare.

Vilka kläder och skor har ni när det börjar bli minusgrader?