Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur lång är säsongen?
You need to log in to create posts and topics.

Balaklava, Endura vindtäta brallor, Northwave Farenheit skor och skoöverdrag samt scooterhandskar

Fråga David P han har svar på allting och brukar ha hojen framme året runt...själv åker jag skidor eller skridskor på vintern...

Hestrahandskar/vantar, pannband eller tunn mössa, buff alt balaklava om det är riktigt kallt, underställ under hellånga cykelkläder (korta cykelbyxor under), tjocka skor med yllesula. Fast jag kör bara 35-45 minuter i bebyggda trakter.

Cykelmössa (inte balaklava).
Cykeltights med förstärkt vattentät framsida och luftg baksida med cykelbyxor under, långkalsonger om det blir riktigt kallt.
Fingervantar i windgore fleece.
Underställströja med lager2tröja eller T-shirt samt vindtät lättfodr

Magnusb: Svar på allt kan jag ge. Sedan om det är ett vettigt svar är ju något helt annat.
Jag vet vart jag kan vända mig med frågor.

Bra tips, jag tänkte försöka cykla hela vintern i år så det kan vara bra att vara förberedd om det blir kallt.

Så länge det är över +5 grader och man inte grusat vägarna så går det bra att cykla racer. Brukar bli en bit in i november och sen kör man spinning tills i mitten av mars.
Det går ju att köra med dubbdäck när det är snö och is men hur roligt är det? Spinn

Vi kör ute 3 dagar i veckan hela vintern, de är värst innan man provat 🙂

Vad man behöver för kläder är olika då man tål kyla väldigt olika.
Men vi har flera som bygger om olika värmekällor till att passa i skorna.
T.ex
http://www.bilcity.se/tillbehor.h

Stef: Fick dubbelpunka vid jobbpendling en tidig novemberdag för ett par år sedan, stenkross och racerdäck var en dålig kombination. Det var bara att ringa hem, hade bara en slang med mig:-(

Jag säger bara laglappar.... 😉
Kan iofs vara svårt att se och att få dem att fästa i novembermörkret och vätan.