Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 12:38Tack för svar! Det är väl bara att tugga i sig att det kommer ta tid att komma igen. Undrar lite hur jag ska göra när jag kan börja springa igen.
Antingen gör jag som när jag satte igång förra våren; springer lite varje dag, typ mellan 1 och 3 km, bara
Tack för svar! Det är väl bara att tugga i sig att det kommer ta tid att komma igen. Undrar lite hur jag ska göra när jag kan börja springa igen.
Antingen gör jag som när jag satte igång förra våren; springer lite varje dag, typ mellan 1 och 3 km, bara
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 16:29Om du mår hyfsat så ta promenader så att du ändå håller igång lite i alla fall. Anpassa promenadfart och längd till dagsformen och vädret. Jag tycker, eller inbillar, mig i alla fall att lite av formen bibehålls av att röra på sig om än långsamt:)!
Dett
Om du mår hyfsat så ta promenader så att du ändå håller igång lite i alla fall. Anpassa promenadfart och längd till dagsformen och vädret. Jag tycker, eller inbillar, mig i alla fall att lite av formen bibehålls av att röra på sig om än långsamt:)!
Dett
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 16:32Jag bara måste få klargöra:
ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG antibiotika i "förebyggande" syfte. Fy och skäms på den som ens tänker tanken!
Hälsar antibiotikaforskaren
Jag bara måste få klargöra:
ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG antibiotika i "förebyggande" syfte. Fy och skäms på den som ens tänker tanken!
Hälsar antibiotikaforskaren
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 17:37Maria, det är därför jag inte gått till doktorn. Vad ska hen göra? Är det en dålig doktor får jag penicillin i förebyggande syfte, vilket jag inte vill. Är det en vettig, så säger hen bara "vänta". Fast nu börjar jag undra. Hostan blir inte bättre, tvärto
Maria, det är därför jag inte gått till doktorn. Vad ska hen göra? Är det en dålig doktor får jag penicillin i förebyggande syfte, vilket jag inte vill. Är det en vettig, så säger hen bara "vänta". Fast nu börjar jag undra. Hostan blir inte bättre, tvärto
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 18:48Hej Lisa.
Jag började hosta i mitten på december 2013. Och som vanligt tänkte jag att detta går snart över. Men nej det gjord det inte. Lite lätt feber som gick upp och ner. Hosta som kom och gick och naturligtvis ingen träning. Vänta, vänta, jul och ny
Hej Lisa.
Jag började hosta i mitten på december 2013. Och som vanligt tänkte jag att detta går snart över. Men nej det gjord det inte. Lite lätt feber som gick upp och ner. Hosta som kom och gick och naturligtvis ingen träning. Vänta, vänta, jul och ny
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 19:09Så sant och så klokt, P.
Men det är det där med att komma iväg till vårdcentralen. När man tror sig veta att allt som kommer att hända är att jag får vänta i fyra timmar för att få höra "vänta och se".
Mina knallkork-vänner IRL har ställt diagnosen mykopl
Så sant och så klokt, P.
Men det är det där med att komma iväg till vårdcentralen. När man tror sig veta att allt som kommer att hända är att jag får vänta i fyra timmar för att få höra "vänta och se".
Mina knallkork-vänner IRL har ställt diagnosen mykopl
Quote from Linnea Olsson on 1 February 2014, 21:47Men TS fråga var denna:
Alla ni erfarna löpare som säkert har varit med om ett otal förkylningar - hur mycket brukar ni tappa och hur kommer ni igen?
Det tycker jag verkligen är en relevant fråga i hennes problematik och som jag absolut kan svara på, ut
Men TS fråga var denna:
Alla ni erfarna löpare som säkert har varit med om ett otal förkylningar - hur mycket brukar ni tappa och hur kommer ni igen?
Det tycker jag verkligen är en relevant fråga i hennes problematik och som jag absolut kan svara på, ut
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 22:07En vanlig förkylning ska väl normalt inte sluta med djuphosta och orkeslöshet. Jag tycker att man ska börja med ett problem i taget och ta detta på allvar. Visst, man ska inte ta antibiotika i förebyggande som jag skrev men vissa saker inom vården faller
En vanlig förkylning ska väl normalt inte sluta med djuphosta och orkeslöshet. Jag tycker att man ska börja med ett problem i taget och ta detta på allvar. Visst, man ska inte ta antibiotika i förebyggande som jag skrev men vissa saker inom vården faller
Quote from Catharina Brattlin on 1 February 2014, 22:15(t+)
Vårdcentralerna är redan idag överbelamrade med åkommor, som kroppen läker ut på egen hand. Det är bara det att i dagens samhälle är det inte OK att vara sjuk utan man ska köra på till 100% alltid. Eller hur?
Riskerna med multiresistenta bakterier
(t+)
Vårdcentralerna är redan idag överbelamrade med åkommor, som kroppen läker ut på egen hand. Det är bara det att i dagens samhälle är det inte OK att vara sjuk utan man ska köra på till 100% alltid. Eller hur?
Riskerna med multiresistenta bakterier
Quote from Funbeat user on 1 February 2014, 22:44”Alla ni erfarna löpare som säkert har varit med om ett otal förkylningar - hur mycket brukar ni tappa och hur kommer ni igen?”
På den frågan finns lika många svar som det finns löpare som blivit förskylda.
Min erfarenhet är den att det beror helt på i v
”Alla ni erfarna löpare som säkert har varit med om ett otal förkylningar - hur mycket brukar ni tappa och hur kommer ni igen?”
På den frågan finns lika många svar som det finns löpare som blivit förskylda.
Min erfarenhet är den att det beror helt på i v