Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack snälla ni! Kul att jag fått svar från så olika typer av löpare, alltifrån Marcus på ena sidan till er "ultrarävar" på andra sidan. Det uppskattar jag verkligen. 🙂

Det suger ska ni veta, men jag har insett att om jag ska få ordning på min fot så må

Markus.

Böjer man knäna betyder det att man springer fortare.
Då kommer skador som ett brev på Posten.
Såvida man inte rör sig sin max. fart som ej ger problem.

Hålla upp?
Mycket individuellt.

Blev utdömd 1972 ( eller var det 1970 ) p.g.a. av söndersla

Hej på er.

Stackars tös. Hur ska du nu göra två olika viljor och så står du där i mitten och ska välja;)

Markus. Du vet väl att jag och K-G är uppfödda på LSD. Nej inte pilren. Träningsformen. Så vi öööö ja i allafall jag är lite knäpp avsende distanser

Inte så konstigt att ni upplever att "farten dödar" medan "långa distanser är ok om man bara håller lugn fart" - om det är så ni tränar (LSD). Själv har jag aldrig varit speciellt flitig med långpassen, i alla fall inte i längre perioder, vilket är själva

Nu har detta ämne närmat sig elitmotionär.

Kom aldrig så långt vad gäller marathon. 3:07:43 = pers.
Under 17 år i rad kom jag dock under 3:30.

Höll jag mig nära max. då kändes det.
Lade jag på 15 - 30 minuter så var det lugnt.

Att som Markus dra till m

P skrev: "Kanske bara joggat lite lätt eller tom bara att du gått lugnt och fint."

Ett mellanting till att "jogga lätt" och att "gå lugnt" tänkte jag var att "gå raskt" och med 10min/km-fart som är normal promenadfart för mig tar det 7h.

Detta var bara

Spännade har tråden blivit. 🙂

Diskutera vidare medan jag springer så har jag mer läsning sedan.

Mumlar mantrat "jag KAN springa - jag är inte körd" 🙂

Håller med vad Markus skriver i inlägget 08:41.

Så när som på en sak.

"Upp mot så långa sträckor som maran hävdar jag dock att det är distansen och inte "farten" som gör att majoriteten tappar andra halvan."

Det är givetvis bägge. För hög fart inlednin

Hej Markus.

Ja jag skrev en ytterlighet och det kanske inte var så där jätte bra så "Kanske bara joggat lite lätt eller tom bara att du gått lugnt och fint." Var väl ingen lysande stjärna i debatten

Men den andra ytterligheten, den som du skriver. De

intressant läsning men vilket är syftet/målet med träningen/löpningen?
Att kunna springa långt och hålla hela distansen ut eller springa så fort det går mellan a och b.

Oavsett om det gäller ultra löpning eller springa så snabbt det går mellan A till B s