Quote from Guest on 27 August 2009, 09:11En vecka sedan jag tog mig ut på en runda sist eller ens en tillstymelse till träning, får panik och inser att jag förmodligen inte kommer ut ikväll helller då jag jobar sent och inte har en pannlampa, imorrn får det bli gymmet och X trainer. Hur fort tap
En vecka sedan jag tog mig ut på en runda sist eller ens en tillstymelse till träning, får panik och inser att jag förmodligen inte kommer ut ikväll helller då jag jobar sent och inte har en pannlampa, imorrn får det bli gymmet och X trainer. Hur fort tap
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 09:21Det finns ett flertal olika faktorer i kroppen som avgör vilken "form" man är i. Vissa tappar man snabbt vid inaktivitet, medan andra stannar kvar längre. Vissa t.o.m. livet ut, dvs en 70åring kan fortfarande ha lite nytta av att ha spelat innebandy som 1
Det finns ett flertal olika faktorer i kroppen som avgör vilken "form" man är i. Vissa tappar man snabbt vid inaktivitet, medan andra stannar kvar längre. Vissa t.o.m. livet ut, dvs en 70åring kan fortfarande ha lite nytta av att ha spelat innebandy som 1
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 09:55En vecka? Jag skulle säga ta ett djupt andetag och slappna av. Tror inte det gör nån jätteskillnad.
En vecka? Jag skulle säga ta ett djupt andetag och slappna av. Tror inte det gör nån jätteskillnad.
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 10:03Om man tränar flitigt och ofta kan nog faktiskt en veckas vila bara ha positiv effekt på kroppen. Jag tror att nån/några sådana perioder under året är bra, men självklart känns det bäst att själv få avgöra om och när de ska inträffa...
Om man tränar flitigt och ofta kan nog faktiskt en veckas vila bara ha positiv effekt på kroppen. Jag tror att nån/några sådana perioder under året är bra, men självklart känns det bäst att själv få avgöra om och när de ska inträffa...
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 10:42Det Markus säger är helt fel, och det är dessutom en väl bibehållen vandringsmyt, ständigt pånyttfödd av önskningar och rädslor hos oss som tränar. En 70-åring har ingen nytta av att ha spelat innebandy i ungdomen, lika lite som en 30-åring har nån nytta
Det Markus säger är helt fel, och det är dessutom en väl bibehållen vandringsmyt, ständigt pånyttfödd av önskningar och rädslor hos oss som tränar. En 70-åring har ingen nytta av att ha spelat innebandy i ungdomen, lika lite som en 30-åring har nån nytta
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 10:46Olika bud, men summan av kardemumman är att om jag tar mig ut typ 8 km ikväll har jag inte tappat formen helt...
Olika bud, men summan av kardemumman är att om jag tar mig ut typ 8 km ikväll har jag inte tappat formen helt...
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 10:50Nja, jag är rädd att du är lite väl pessimistisk där Anders. Var går i så fall gränsen då all kondition "försvunnit"? 1 månad, 6 månader, 4 år? Du nämner/föreslår några månader, men i så fall skulle Mustafa Mohamed ramla ner till 6-7 min / km om han blev
Nja, jag är rädd att du är lite väl pessimistisk där Anders. Var går i så fall gränsen då all kondition "försvunnit"? 1 månad, 6 månader, 4 år? Du nämner/föreslår några månader, men i så fall skulle Mustafa Mohamed ramla ner till 6-7 min / km om han blev
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 10:55Ett uppehåll på 3 veckor ger en konditionsförsämring på mellan 15 och 30% beroende på hur inaktiv man varit under perioden, enligt Aktiv Träning. Beroende på hur vältränad man var från början tar det allt mellan 10 dagar och sex veckor att återfå den form
Ett uppehåll på 3 veckor ger en konditionsförsämring på mellan 15 och 30% beroende på hur inaktiv man varit under perioden, enligt Aktiv Träning. Beroende på hur vältränad man var från början tar det allt mellan 10 dagar och sex veckor att återfå den form
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 10:55Staffan: Tja, jag hänvisar tillbaks till mitt tidigare inlägg. Annars går det ju bra att höra efter med exempelvis ngn på Idrottsmedicin i frågan.
Staffan: Tja, jag hänvisar tillbaks till mitt tidigare inlägg. Annars går det ju bra att höra efter med exempelvis ngn på Idrottsmedicin i frågan.
Quote from Funbeat user on 27 August 2009, 11:00Självklart finns det inga exakta svar på detta och säkerligen många olika idéer och synpunkter. Olika personer har också olika fysiska egenskaper. Man bör dock inte fullt ut förlita sig på miniräknaren när det gäller sådant här, eftersom om man knappar fö
Självklart finns det inga exakta svar på detta och säkerligen många olika idéer och synpunkter. Olika personer har också olika fysiska egenskaper. Man bör dock inte fullt ut förlita sig på miniräknaren när det gäller sådant här, eftersom om man knappar fö