Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det klarar t o m jag! *asg*

> När du är nere på 31-32 minuter på milen så börjar vi överväga att lyssna på dig.

Det gör jag, på cykel (H)

För övrigt är jag också mycket tveksam till att enda chansen man har är i tonåren. Jag tycker mig ha sett alldeles för många som motbevisar te

Är man rädd för att tappa det man byggt upp så bör man bearbeta sin rädsla.
Ett uppehåll som förvaltas väl, oansett längd, behöver inte vara dålig för den fysiska formen.
Man tar det man har och gör vad man kan, blicka framåt istället för bakåt.

http://www.youtube.com/watch?v=uVdtjHFQtPo&feature=related

Håller med Evely (och Markus) lite där. Som jag lärt mig, vet inte var längre, så är det mycket viktigt att man håller igång i barndomen fram till 16-18 år, dvs då ens inre organ fortfarande växer. (Tror inte det gäller hjärtsäcken specifikt (vad är det f

Jag håller med Anders S.

Mycket tveksam om man har nån nytta av träning i ungdomen efter ett uppehåll om man ser till lungkapasitet/hjärta. Däremot tror jag att man kan ha en del nytta av att en gång i tiden haft ett vettigt löpsteg.
Det Markus referar till att man han efter ett

Hmm... mmm... Måste bara få detta klart för mig. Har jag förstått det rätt att flera här tror att om man inte tränar på, säg 1år, då tappar man ALLT och får börja om från början? Även om man tränat riktigt mycket och under många års tid höjt kapaciteten m

Nu är det ingen här som gjort gällande ett år, eller?
Att muskelstyrkan försvinner på ett år är nog till att ta i men vänta några år UTAN träning så har det hänt en hel del.

Fortfarande vet det stora flertalet fd, Hur de ska träna o vad som fodras. Då ta

Anders Berglund inledde diskussionen med att påstå att:
"All träningseffekt på konditionssidan är borta efter några månader."
Jag utökade då tidsperioden till 1år för att ha lite marginal, men det var alltså bara mitt exempel. Vi kan säga 3år istället, ja