Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Man tappar inte muskelaturen i samma takt som konditionen(hjärt-lungverksamheten och kapillärsystem).
Efter några års inaktivt liv så är man ganska otränad i det stora hela.

Comeback kingen Lance Armstrong då? Fast han kanske är undantaget som bekräftar regeln?

Personligen tror inte jag att jag skulle hålla för den träningen jag en gång genomförde. Varken psykiskt eller fysiskt.
Muskulaturen är inte så elastisk längre och återhämtningen tar för lång tid efter ett par dagar med hård träning. Att köra dubbelpass

En viss kompis till mig sänkte sig från 3 timmar på maran ner till 2:23 på bara ett par år. 20-30 mil löpning i veckan kombinerat med heltidsjobb. 4 kvalitetspass i veckan. Lite svårt att sätta sig in i hur det känns att träna på det sättet utan att ha te

LA har inte slutat träna om nu nån tror det. Han har varit igång det mesta av tiden men inte med samma antal timmar.

>Det som framför allt gör att skadade elitidrottare är duktiga på att snabbt komma tillbaks är att dom alternativtränar hårt. Det är en enorm skillnad på att komma tillbaks om man har alternativtränat.

En mycket viktig sak att komma ihåg, bra poäng där!

Okej Marcus, det hade ju varit kul om du hade rätt. Men håll med om att ditt exempel på han som sprang 20 mil i veckan är extremt, inte ens många elitlöpare som satsar på maraton springer så mycket.

De svenska var inte med på VM?

Allie, du vill nog se den här, apropå mil/v 🙂

Bruno från Lekeryd springer 30 mil i veckan

Jag kan inte svära på det, men jag tror jag träffade honom (eller nån anna som kutade väldigt långt) på Lidingö Ultra. Kutade i p

Stora löparboken sid 56.

Hur mycket, och hur fort, sjunker konditionen?
Att bygga upp en bra kondition tar flera år även med mycket bra förutsättningar. Det är sant att även ett bra konditionsläge snabbt förloras vid träningsavbrott. Kondition och muskel