Quote from Jan Lundquist on 28 August 2009, 08:10Till syvene och sist tror jag ändå att prestationer i medelåldern handlar om attityd, dvs det är huvudet mer än kroppen som styr vad man kan prestera.
Till syvene och sist tror jag ändå att prestationer i medelåldern handlar om attityd, dvs det är huvudet mer än kroppen som styr vad man kan prestera.
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 08:17Dags att vila i tre år och sedan ett års träning så har du ordnat 35 minuter på milen?
Dags att vila i tre år och sedan ett års träning så har du ordnat 35 minuter på milen?
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 08:18Har alla missat programmet som gick för några dagar sedan där den senaste forskningen nu funderar på om det inte är så att till och med ens avkomma ärver (bl a) sin innötta träning? Det handlar alltså om ett direkt cellminne. Om farsan/morsan nött 100 km
Har alla missat programmet som gick för några dagar sedan där den senaste forskningen nu funderar på om det inte är så att till och med ens avkomma ärver (bl a) sin innötta träning? Det handlar alltså om ett direkt cellminne. Om farsan/morsan nött 100 km
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 08:42Handlar inte det om genetik?
Handlar inte det om genetik?
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 08:50Nu kanske jag är helt ute och cyklar men har man tränat mycket så borde det ju vara lättare att komma igen om inte annat så för att man inte börjar på 0 på samma sätt som nån som aldrig rört sig. Det känns helt omöjligt för mig att tänka sig att en person
Nu kanske jag är helt ute och cyklar men har man tränat mycket så borde det ju vara lättare att komma igen om inte annat så för att man inte börjar på 0 på samma sätt som nån som aldrig rört sig. Det känns helt omöjligt för mig att tänka sig att en person
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 08:58Det handlar om epigenetik, och att miljön tycks spela mycket större roll för både oss själva och vår avkomma. Det skulle vara därför (i alla fall delvis) som "övning ger färdighet". Gymnaster bör/måste t ex göra en övning 1000 ggr innan den sitter. Men se
Det handlar om epigenetik, och att miljön tycks spela mycket större roll för både oss själva och vår avkomma. Det skulle vara därför (i alla fall delvis) som "övning ger färdighet". Gymnaster bör/måste t ex göra en övning 1000 ggr innan den sitter. Men se
Quote from Elias Engqvist on 28 August 2009, 09:02Ja, jag har tränat i 30 år på ett uselt löpsteg - och nu sitter det perfekt!
Ja, jag har tränat i 30 år på ett uselt löpsteg - och nu sitter det perfekt!
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 09:09Mjölk har längre hållbarhet än kondition...
Mjölk har längre hållbarhet än kondition...
Quote from Funbeat user on 28 August 2009, 09:17Sven, jag hade programmet på medan jag cyklade intervaller på motionscykeln men jag fokuserade inte på programmet, så jag missade rätt mycket av vad de sa (kanske det mesta), men var det inte lite spekulativt? Eller fanns det mycket forskningsresultat som
Sven, jag hade programmet på medan jag cyklade intervaller på motionscykeln men jag fokuserade inte på programmet, så jag missade rätt mycket av vad de sa (kanske det mesta), men var det inte lite spekulativt? Eller fanns det mycket forskningsresultat som
Quote from Jan Lundquist on 28 August 2009, 09:20> Dags att vila i tre år och sedan ett års träning så har du ordnat 35 minuter på milen?
Pratar du med mig? Jag kan inte svara på det men träna måste alla men det allra svåraste för de allra flesta är den mentala biten, att träna regelbundet och att ta
> Dags att vila i tre år och sedan ett års träning så har du ordnat 35 minuter på milen?
Pratar du med mig? Jag kan inte svara på det men träna måste alla men det allra svåraste för de allra flesta är den mentala biten, att träna regelbundet och att ta