Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast hur var det nu. Jag tror att jag läste ett inlägg eller var det en blogg, för några veckor sedan, där det påstods att hjärtsäcken växer hos dem som tränar i tonåren och att den enda chansen som finns att som vuxen få den att växa igen var under gravi

Jag tycker också det låter logiskt att kroppen växer och anpassar sig till ett aktivt liv om man håller igång i ungdomen, men det kanske är just det som är myten? Det kanske handlar mer om anlag?

Hördu Anders Berglund, ditt påstående kan i stora drag vara rätt, men "några månader" är ju subjektivt.
För mig är "några månader" mindre än ett år och då faller ditt påstående platt på sin egen rimlighet.
Ingen kan få mig att tro att en sån som Musse sku

Nähäddu Anders Berglund, nu är det faktiskt du som har fel. Det finns visst träningsbara faktorer som varar betydligt längre än några månader. Har man en gång tränat upp sig till en viss nivå blir det lättare att ta sig tillbaka till denna nivå efter ett

Skälet till att kunna komma tillbaka efter flera års uppehåll är att exutövaren vet hur hårt man måste träna.
Det har inget med nån "grund" att göra.

Det är möjligt att gå upp i vikt lika fort som man går ner i vikt. Undrar om det stämmer med tanke på att folk kan gå ner 4 kg i veckan?

Som exidrottare brukar man också uppskatta känslan av att bli trött, svettig och lite träningsvärk. De som aldrig rört sig förstår sällan detta.

Njaäe! Får jag fler emot mig nu? Hmm. Jag vet att jag har rätt, men tydligen räcker det inte med att bara påstå det för att ni ska bli övertygade... 😉 Fårse om jag tar mig tid att plocka fram några forskningsresultat eller liknande åt er.

För en gångs skulle är jag väldigt överens med Fp. David. 😉

När du är nere på 31-32 minuter på milen så börjar vi överväga att lyssna på dig.