Quote from Guest on 22 August 2011, 08:51Har fått ordning på frisim i sommar och det är oerhört kul att simma ute och kunna tillryggalägga lite längre sträckor!
Men, hur länge varar det roliga - när blir det för kallt att köra ute?
(Har ingen större faiblesse för kallt vatten :-))Med mössa, v
Har fått ordning på frisim i sommar och det är oerhört kul att simma ute och kunna tillryggalägga lite längre sträckor!
Men, hur länge varar det roliga - när blir det för kallt att köra ute?
(Har ingen större faiblesse för kallt vatten :-))
Med mössa, v
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 09:01ner till 10 grader går det ju finfint att bada utan våtdräkt så, Där sätter jag nog min gräns
ner till 10 grader går det ju finfint att bada utan våtdräkt så, Där sätter jag nog min gräns
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 10:31usch Lars, är du vinterbadare??
usch Lars, är du vinterbadare??
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 10:41Inte längre än nödvändigt. Gillar att simma inomhus lika mkt.
Inte längre än nödvändigt. Gillar att simma inomhus lika mkt.
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 10:41Nej, Absolut inte!
Men som jag ser det kan jag ta ett dopp med några simtag i 10gradigt vatten så är det inga problem att simma med våtdräkt neoprenmössa handskar och strumpor i 30min. Min erfarenhet är att det tar ca 2-3min innan kroppen värmt upp det
Nej, Absolut inte!
Men som jag ser det kan jag ta ett dopp med några simtag i 10gradigt vatten så är det inga problem att simma med våtdräkt neoprenmössa handskar och strumpor i 30min. Min erfarenhet är att det tar ca 2-3min innan kroppen värmt upp det
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 19:05Uj, Lars!
Kände nyss hur luftrören drog ihop sig bara jag läste om det där...
Kallare än ca 15 grader undviker jag helst 🙂
Uj, Lars!
Kände nyss hur luftrören drog ihop sig bara jag läste om det där...
Kallare än ca 15 grader undviker jag helst 🙂
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 19:16Kör sista tävlingen i helgen sedan blir det bara bassäng. Känns meningslöst att träna i riktigt kallt vatten, för vid temp lägre än 13 grader blir det ju inget simmoment på tävling i alla fall.
Kör sista tävlingen i helgen sedan blir det bara bassäng. Känns meningslöst att träna i riktigt kallt vatten, för vid temp lägre än 13 grader blir det ju inget simmoment på tävling i alla fall.
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 19:33Under 15 e ingen höjdare tycker jag. Va 15 när jag började med simmandet i juni. Neomössa o våtdräkt. Tog ett tag innan ansikte, händer o fötter domnat bort. Ne då väljer jag hellre bassäng. Blir väl nåra veckor till ute.
Under 15 e ingen höjdare tycker jag. Va 15 när jag började med simmandet i juni. Neomössa o våtdräkt. Tog ett tag innan ansikte, händer o fötter domnat bort. Ne då väljer jag hellre bassäng. Blir väl nåra veckor till ute.
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 23:13Jag kanske bör tillägga att jag simmar mest inne nu när tävlingssäsongen är slut för i år.
Ett tips som jag kan dela med mig av, som fungerat bra för mig. Är att i mars så börjar jag sakta men säkert duscha kallare och kallare, men aldrig så att jag fry
Jag kanske bör tillägga att jag simmar mest inne nu när tävlingssäsongen är slut för i år.
Ett tips som jag kan dela med mig av, som fungerat bra för mig. Är att i mars så börjar jag sakta men säkert duscha kallare och kallare, men aldrig så att jag fry
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 10:18+14-15 grader, sen får man väl ev. ge sig. 🙁
+14-15 grader, sen får man väl ev. ge sig. 🙁