Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur långt cyklar du till jobbet?
You need to log in to create posts and topics.

I-landsproblem? 😉

Kanske dax att flytta till ett U-land!?

Ca. 49 km tor. Cyklar året om. På sommaren brukar jag förlänga till 28 km enkel väg för att det är så mycket roligare då.

15 km t o r i ur och skur med en 1,7 km uppförsbacke som avslutning plus ibland en cykelkärra efter med dottern i

2x20,6 km. (Lund - Malmö). Brukar hålla mellan 21 - 24 km/h. En hel del rödljus och en cykelbana som korsar landsväg m jämna mellanrum.

Jag hade 8 km enkel väg. Körde med cykelkläder och hade ombyte på jobbet. På vägen hem brukade jag köra en omväg så att det blev 3-4 mil och omvägen brukade jag ta ca 3 ggr i veckan. Jag tyckte att detta var jättesmart eftersom man var hemma ganska tidigt

Beror på vilken runda jag tar men minimum 20 km på ett håll. Brukar köra en längre runda hem. Jobbar journatt så hem cyklar jag nästa dag.

Jag har ganska precis en halvmara (alltså 21 km) enkel resa.

knappt 4km tur och retur =/ Dock kommer jag att ta en liten omväg till och från jobbet och utöka det till 1,4 mil i stället 🙂

Ca 23 km ToR. Önskar att det var lite längre 😉

Tyvärr finns det inte så många variationer (Älvsjö-Östermalm) annat än att börja med att köra åt fel håll (dvs. söderut). Kör ibland över Årsta för att slippa Götgatan som en solig eftermiddag/kväll definit