Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur långt hinner du på en timme? …
You need to log in to create posts and topics.

Ca 32 km. Kanske inte just nu, men i somras.

Följdfrågan då är att enligt en av mina gamla träningsdagböcker från 1993(H) körde jag 40 km på 59,22 på Gôrslitet Triathlon,
kan det vara rimligt att tro nu 13 år senare att man klarar 40 km inom 1h 10min?

Visst mängden träning handlar det ju givetvis

Med tanke på din bakgrund och att du som f.d triathlet inte är ngn nybörjare på cykel så vågar jag påstå att du t.o.m kan komma nära din tid från -93 om du sköter din vinterträning ordentligt.
Då utgår jag givetvis ifrån att du bygger den där tempohojen

Inspirerande svar!
Och jag är helt inställd på Ribble Aero TT ramen du rekommenderade Niclas så jag håller på lite med komponentvalet nu och med tanke på hur bra priser de har på Ribble så kommer troligen en komplett cykel att komma därifrån med eget komp

Jag klarar ca 35.5 km på timmen...i alla fall på racern. Ingen motvind dock....:-)

Körde dagens pass med 30 i snitt så säkert lite mer med finräsern och bara en timme.

(jag är för det mesta glad motionär)

cirka 28-30km om det är nårlunda platt och inte motvind.

Det beror på om det är i början eller på slutet turen, uppför eller nerför, medvind eller motvind, racer- eller dubbdäck osv.

Det brukar ligga mellan 15 och 50 km.

Ensam som snabbast, 40,91 km. Med rätt draghjälp och ett stort arsle framför, ca 45-46 km.

Nivå=Glad, lönnfet gubbe.

Glad är ok, men du är varken lönnfet eller gubbe.