Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur många cyklar har ni fått stul …
You need to log in to create posts and topics.

1 st. Från Västergårdsgymnasiet i Södertälje 1977. Antagligen var det ett lättdyrkat lås, för en kompis hittade den i centrala Södertälje en månad senare, prydligt låst med samma lås.

En skrothoj för 30 år sen.

Idag står alla väl inlåsta!

Antal stulna= 6 st.
Antal stulna som var låsta och/eller stod inomhus=0 st.
Antal ersatta av försäkringsbolag= 0 st.

7 stulna 2 ersatta

En kollega upptäckte en kille med bultsax vid cykelställen vid Linköpings resecentrum. Kollegan berättade detta för mig och då gick jag bort och iakttog "tjuvarna" för de var 3 st nu. Jag stod och tittade på dem. De hade fått loss en cykel och gick iväg m

4 stycken.
1 låst vid centralen i Lund. Blev inte av med den som jag hade glömt låsa vid Lunds nation en torsdagskväll 🙂
3 i Malmö.
1 vid centralen.
1 bakom triangeln. Försvann på två nätter.
1 vid min lägenhet.

Noll.

Dock försvann min minicykel (Rex Guld!) jag fick när jag fyllde nio, men jag hittade den ett par kvarter bort efter en stund.

Har nog aldrig innehaft tillräckligt stöldintressanta cyklar.

Högaktningsfullt
Hans B

Blev av med två på en natt. Hittade dem dock efter lite letande. Eller ganska mycket.

Har även tappat bort en efter en fest eller nåt. Men den blev nog inte stulen. Eller så blev den det i slutändan...

Jag har inte blivit av med nån...lämnar ALDRIG min cykel nånstans, har inte ens ett lås till den, eftersom jag bestämt mig att aldrig utsätta mig för risken att bli av med en cykel 🙂

Fyra, varav en senare återfanns i cykelförrådet... gissar att vaktmästaren blivit irriterad och klippt vajern? Köpte tillbaka den från försäkringsbolaget faktiskt.