Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag kan ju säga att han inte vet vad han pratar om - han har sin quarq men kanppast någon erfarenhet om iBike speciellt eftersom dom just har gjort en total uppdatering av firmware i apparaten...

Christer vad lovar dom för noggrannhet?

Jag har inte sett några löften men en cykeltidning i deras hemstat har testat den nya firmware:n (OS2) här: http://viewer.zmags.com/publication/1ab7a8ed?page=34#/1ab7a8ed/34

Klarar man inte att hålla sig inom +-2% noggrannhet, så är det ingen ide att lägga pengarna... Men artikelförfattaren verkar vara nöjd.

Jag använder, men än så länge bara inomhus (monark).
Lite för dyrt fortfarande men det kommer nog hända saker med priserna närmsta 2 åren.

Christer, jag har två frågor som jag är nyfiken på. Har läst på en del men hittar ej svaret så jag hoppas du kan hjälpa mig. (Jag tror stenhårt på wattmätning i cykelträning förövrigt, oavsett vem man är. Skapar motivation, och visar om det går åt rätt hå

Jag fyller på med en fråga till

Får du Wattvärden även på trainer inne?

Nu är inte jag nån expert - men vid kalibreringen knappar man in sin och cykelns vikt, sin egen längd, gör en kalibrering av hur mätaren sitter på cykeln (dess lutning) och sen talar man om hur man BRUKAR sitta. (tempostyre, händerna uppe eller nere på bo

Själv kör jag Quarq SRAM och är nöjd, men tycker iBike verkar mkt intressant. Tyvärr "vågade" jag inte riktigt slå till på den nu. Ville ha något mer beprövat. Även om nya programvaran verkar ha resulterat i ett rejält lyft så är jag inte riktigt övertyga

PC/MAC-programmet (Isaac) kan, om man kört en RUNDA, dvs start och slut-punkten är på samma ställe, korrigera höjddata - inte perfekt förstås om trycket gått upp och ner på en jättelång runda men det är bättre än inget. (Man kanske också använder lutnings