Quote from Elias Engqvist on 5 October 2012, 19:43Jag kan ju säga att han inte vet vad han pratar om - han har sin quarq men kanppast någon erfarenhet om iBike speciellt eftersom dom just har gjort en total uppdatering av firmware i apparaten...
Jag kan ju säga att han inte vet vad han pratar om - han har sin quarq men kanppast någon erfarenhet om iBike speciellt eftersom dom just har gjort en total uppdatering av firmware i apparaten...
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 19:44Christer vad lovar dom för noggrannhet?
Christer vad lovar dom för noggrannhet?
Quote from Elias Engqvist on 5 October 2012, 19:48Jag har inte sett några löften men en cykeltidning i deras hemstat har testat den nya firmware:n (OS2) här: http://viewer.zmags.com/publication/1ab7a8ed?page=34#/1ab7a8ed/34
Jag har inte sett några löften men en cykeltidning i deras hemstat har testat den nya firmware:n (OS2) här: http://viewer.zmags.com/publication/1ab7a8ed?page=34#/1ab7a8ed/34
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 20:16Klarar man inte att hålla sig inom +-2% noggrannhet, så är det ingen ide att lägga pengarna... Men artikelförfattaren verkar vara nöjd.
Klarar man inte att hålla sig inom +-2% noggrannhet, så är det ingen ide att lägga pengarna... Men artikelförfattaren verkar vara nöjd.
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 21:40Jag använder, men än så länge bara inomhus (monark).
Lite för dyrt fortfarande men det kommer nog hända saker med priserna närmsta 2 åren.
Jag använder, men än så länge bara inomhus (monark).
Lite för dyrt fortfarande men det kommer nog hända saker med priserna närmsta 2 åren.
Quote from Funbeat user on 8 October 2012, 19:56Christer, jag har två frågor som jag är nyfiken på. Har läst på en del men hittar ej svaret så jag hoppas du kan hjälpa mig. (Jag tror stenhårt på wattmätning i cykelträning förövrigt, oavsett vem man är. Skapar motivation, och visar om det går åt rätt hå
Christer, jag har två frågor som jag är nyfiken på. Har läst på en del men hittar ej svaret så jag hoppas du kan hjälpa mig. (Jag tror stenhårt på wattmätning i cykelträning förövrigt, oavsett vem man är. Skapar motivation, och visar om det går åt rätt hå
Quote from Funbeat user on 8 October 2012, 20:32Jag fyller på med en fråga till
Får du Wattvärden även på trainer inne?
Jag fyller på med en fråga till
Får du Wattvärden även på trainer inne?
Quote from Elias Engqvist on 8 October 2012, 22:51Nu är inte jag nån expert - men vid kalibreringen knappar man in sin och cykelns vikt, sin egen längd, gör en kalibrering av hur mätaren sitter på cykeln (dess lutning) och sen talar man om hur man BRUKAR sitta. (tempostyre, händerna uppe eller nere på bo
Nu är inte jag nån expert - men vid kalibreringen knappar man in sin och cykelns vikt, sin egen längd, gör en kalibrering av hur mätaren sitter på cykeln (dess lutning) och sen talar man om hur man BRUKAR sitta. (tempostyre, händerna uppe eller nere på bo
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 12:46Själv kör jag Quarq SRAM och är nöjd, men tycker iBike verkar mkt intressant. Tyvärr "vågade" jag inte riktigt slå till på den nu. Ville ha något mer beprövat. Även om nya programvaran verkar ha resulterat i ett rejält lyft så är jag inte riktigt övertyga
Själv kör jag Quarq SRAM och är nöjd, men tycker iBike verkar mkt intressant. Tyvärr "vågade" jag inte riktigt slå till på den nu. Ville ha något mer beprövat. Även om nya programvaran verkar ha resulterat i ett rejält lyft så är jag inte riktigt övertyga
Quote from Elias Engqvist on 9 October 2012, 14:17PC/MAC-programmet (Isaac) kan, om man kört en RUNDA, dvs start och slut-punkten är på samma ställe, korrigera höjddata - inte perfekt förstås om trycket gått upp och ner på en jättelång runda men det är bättre än inget. (Man kanske också använder lutnings
PC/MAC-programmet (Isaac) kan, om man kört en RUNDA, dvs start och slut-punkten är på samma ställe, korrigera höjddata - inte perfekt förstås om trycket gått upp och ner på en jättelång runda men det är bättre än inget. (Man kanske också använder lutnings