Quote from Guest on 20 October 2008, 20:42I olika sammanhang har jag stött på hänvisnngar till en undersökning om att mindre än 10 % av Sveriges befolkning kan springa en mil. (Jag kan ha stött på andra siffror också.)
Har denna undersökning genomförts eller är det bara en skröna?
Ibland läse
I olika sammanhang har jag stött på hänvisnngar till en undersökning om att mindre än 10 % av Sveriges befolkning kan springa en mil. (Jag kan ha stött på andra siffror också.)
Har denna undersökning genomförts eller är det bara en skröna?
Ibland läse
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 20:52Jag kan 🙂
Jag kan 🙂
Quote from j sollerman on 20 October 2008, 20:57och hur snabbt ska man springa milen för att de ska räknas? en tid över 1.10 borde väl knappast gälla? då borde väl bra många fler än 10% klara de? kanske är 60 minuter som gäller??
och hur snabbt ska man springa milen för att de ska räknas? en tid över 1.10 borde väl knappast gälla? då borde väl bra många fler än 10% klara de? kanske är 60 minuter som gäller??
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 21:01OM jag kan 😀
.....mer sport att fråga på jobb, hehe.
(iaf bland mina kollegor)
OM jag kan 😀
.....mer sport att fråga på jobb, hehe.
(iaf bland mina kollegor)
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 21:04Runners world hade nån sån undersökning, som de gjort själva tror jag. Fast sträckorna halvmara, mara och ultramara fanns med också.
Det var inte så många som sprang längre än 42km, någon procent bara. Ska se om jag hittar tidningen.
Runners world hade nån sån undersökning, som de gjort själva tror jag. Fast sträckorna halvmara, mara och ultramara fanns med också.
Det var inte så många som sprang längre än 42km, någon procent bara. Ska se om jag hittar tidningen.
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 21:05Så om man kan springa 1 mil men inte under 1:10 så skulle det inte räknas som att man springer 1 mil, det va bland det dummaste jag har hört.
Så om man kan springa 1 mil men inte under 1:10 så skulle det inte räknas som att man springer 1 mil, det va bland det dummaste jag har hört.
Quote from ellen olsson on 20 October 2008, 21:06En gräns på 1:30 vore dock rimlig. Många kan gå en mil på den tiden...
En gräns på 1:30 vore dock rimlig. Många kan gå en mil på den tiden...
Quote from Magnus Gelang on 20 October 2008, 21:06Ingen aning om hur/om undersökningen är gjord, men jag kan svara för mig själv,,,,jag kan inte springa en mil, men jag pratar mer med mina barn än 2 sekunder per dag 😀
Ingen aning om hur/om undersökningen är gjord, men jag kan svara för mig själv,,,,jag kan inte springa en mil, men jag pratar mer med mina barn än 2 sekunder per dag 😀
Quote from ellen olsson on 20 October 2008, 21:07Ni kan väl springa tillsammans?
Ni kan väl springa tillsammans?
Quote from Elias Engqvist on 20 October 2008, 21:07Pierre - du kanske inte ha hört så mycket dumt. Man måste ju dra en gräns.
Det finns rätt många som kan springa en mil på ett år tex.
Pierre - du kanske inte ha hört så mycket dumt. Man måste ju dra en gräns.
Det finns rätt många som kan springa en mil på ett år tex.