Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur många krasher före man kan ka …
You need to log in to create posts and topics.

I förrgår var det dags igen. Halkade på ett snett korsande järnvägsspår. Uppskrapat knä och armbåge. Punka, skevt bakhjul, snett växel/bromshantag, trasig strålkastare, uppskrapad jacka. Tycker jag kan räknas som "krash".
Kompisen tycker att man inte kan

"Finche’ non ti fratturi la clavicola non sei un vero ciclista" (H)

Håller med Per. Nyckelbensbrott är ett krav. Fast, frågan är om vurpa på Velodromen räknas eller om det också kräva skrapsår från asfalt. Jag är partiskt. Jag tycker vurpa på träbana inomhus och nyckelbensbrott räknas.

Ok. Jag tror jag förstår. Ett nyckelbensbrott så blir man direktkvaliciferad. Alternativt: 20+ krasher utan nyckelbensbrott och man är ändå inte kvalificerad. Nä, som riktig viking och inte någon späd spagettigubbe med instabilt nyckelben är inte det det

fall i sidled i 5 km /h, hann inte klicka ur skorna från pedalen, skrapade upp handen så det blödde.

räknas detta som krash eller bara olyckfall i arbetet? 🙂

*peppar peppar* för att det inte händer ngt värre i framtiden

Krasch om extensiv tolkning, men det var definition "cyklist" här som var frågan.

Tsaa: det kallas spd-vurpa. Och nu har du lärt dig varför man alltid ska ha cykelhandskar på sig!

Nej, SPD-vurpa räknas normalt inte. Detta eftersom kriterierna är rejält blodvite, skelettskador eller betydande skador på utrustningen. Lite skrapsår på näven, ett blåmärke eller skrapmärken på cykelhandsken är således lite för lamt.;)

"Kompisen tycker att man inte kan kalla sig cyklist förrän man krashat 20 ggr."

Lite märkligt kriterium för att kalla sig cyklist kan jag tycka. För kracher har för mig ganska lite med cykling att göra.

Möjligen kan jag tänka mig att man inte är en kl

Låter ju som ett ganska larvigt kriterium. Det är väl inte meningen att man ska krasha eller?

Tänk om man skulle säga det samma om bilister? Eller piloter för den delen!