Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fritt från minnet här nu.

För löpning:
Sida 1: Avverkad tid, momentan hastighet, avverkad sträcka
Sida 2: Tid på dygnet, medelhastighet, puls
Sida 3: Pulsgraf
Autolap som visar tiden för varje kilometer

För cykling:
Sida 1: Avverkad tid, avverkad sträck

Jag skulle vilja ha ett fält som visar hur trött jag är, eller hur många liv jag har kvar 🙂

Jag förvånas över att många använder momentanfart, den upplever jag alldeles för flaxig för att ge ngn relevant info.

Jag använder inte den, eftersom jag inte får upp några värden alls... Men jag kanske springer för långsamt? 😉

För några veckor sedan skrev någon här om det genomsnittliga tempot för hela passet och jag ändrade till det. Tycker det är fantastiskt. Höll hela tiden bra tempo i lördags på varvet med hjälp av detta. Kändes lugnt och tryggt!
Sen har jag sträcka och tot

Momentantempot är helt värdelöst tycker jag då man aldrig kan lita på det. Jag skulle vilja ha ett släpande medelvärde över senaste 200m istället.

Tycker man lär sig att läsa av det trots flaxandet och kunna avgöra när det visar "rätt" eller ej. Brukar väl inte kolla på det så jätteofta utan går mer efter autolap:en.

Varvtempo med autolap satt till 1km fungerar bra för att ha koll på aktuellt tempo tycker jag, även om noggranheten på GPS är lite si och så på vissa ställen..men varvtempo är i alla fall betydligt bättre än momentantempo.

Jag varierar från pass till pass - beroende på vad det är som ska styra passet för dagen. Ett eller max två fält framme samtidigt - mest beroende på att jag ser för krattigt när jag springer för att kunna avläsa fler pass.

Tid på dygnet
Puls
Medeltakt fö

Jag håller med om att momentantempo är lite flaxigt, jag använder det främst till att checka av om känslan ligger något sånär i synk med klockan (och ligger de totalt i osynk så litar jag inte på infon och tittar igenom efter en halvminut eller så). Ovete